Inlägg från: Skimmra |Visa alla inlägg
  • Skimmra

Augusti brudar 2010

lyckan ler skrev 2010-05-20 14:03:36 följande:
    Har ni tänkt på det här med "något gammalt, nytt, lånat, blått"? Vet inte riktigt hur ramsan går på svenska, men ni vet nog vad jag menar... Är det något som ni vill följa? Nytt är ju inte särskilt svårt att fixa, det blir ju det mesta! Gammalt kan jag kanske ha ett halsband. Men lånat och blått har jag lite problem med. Ett blått strumpeband? Men vad ska jag låna då?

Jag kommer nog att följa traditionen, men mest för att jag redan har uppfyllt alla kriterier utan att behöva tänka på det

Något gammalt och något lånat kommer att vara samma, jag kommer att använda min gammelmormors konfirmationsslöja som är en sisådär 120 år gammal.

Något nytt, ja som du skrev, det mesta.

Och något blått får bli mina ögon alternativt om jag har några blå blommor i min brudbukett

• Skimmra

Superstarfia skrev 2010-05-26 08:54:15 följande:
      oj, vi ligger på 108 pappa.. varav 36 är bröllopsresan...

Oj här också, vi ligger en bra bit över Superstarfia och då är bröllopsresan INTE inkluderad. Men å andra sidan så tror jag att vi kommer att hålla/gå under budget för det känns som om vi har tänkt på varenda minsta detalj (hoppas jag ). Hittills tror jag att vi ligger 15 000 under budget

• Skimmra

glaca skrev 2010-05-26 15:52:06 följande:
    Superstarfia och Skimmra.... Herregud! Vad sjutton är det som kostar sååå mycket? Jag menar inget illa alls, missförstå mig inte... Jag förstår att ett bröllop kan vara jättestort och kännas väldigt viktigt, för mig gör det inte det. För mig är det mer som ett naturligt steg i livet, mer ett sätt att "säkra upp" rent juridiskt... men det beror säkert på att jag och sambon har varit ihop i 7 år och framförallt att vi redan sitter "fast" eftersom vi har två barn tillsammans. Jag tror att det där "rosa skimmret" försvinner i vardagskaoset för vår del.

Ja du, många bäckar små heter det ju men framförallt för att vi bjuder drygt 90 personer där vi bjuder på trerätters med vin till samtliga rätter samt brudskål innan samt drink och snacks mellan kyrkan och festlokalen på en båt som vi har hyrt samt öppen bar på festen efter middagen. Där är de stora utgifterna helt klart, men vi skulle aldrig någonsin ta ett lån för vårt bröllop. Jag är snarare så att jag efter både bröllop och bröllopsresa fortfarande vill ha en buffert på tre månadslöner netto.

• Skimmra

7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro

14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83

Annika Hbg
    Skimmra

21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire

28 Augusti
    cplusj 
    lyckan ler
    Pemzan

Nu la jag till oss den 14 augusti. Bröllopsklänningen hänger i garderoben och skorna är beställda. Vi håller på att titta på bröllopsresa som troligtvis kommer att bli i början av december då vi planerar att åka på safari i Kenya eller Tanzania och sen sol och bad på Zanzibar. Någon med erfarenhet av safari och eller Zanzibar??

• Skimmra

empa83 skrev 2010-06-01 18:03:13 följande:
      min tärna har varit där, i vintras, hon tckte det var helt fantastiskt! hummer till frukost tror jag de hade på det hotellet de bodde på;) bilderna är gryma, fick se leon å allt annat coolt på väldigt nära håll!

Åh det låter hääärligt (ääääälskar hummer ) kan du fråga din tärna vad hotellet hette? Vore jättetacksam!!

• Skimmra

empa83 skrev 2010-06-03 10:59:31 följande:
    "afrikasafari och hotellet hette sultan sands. Det var GRYMT! Svensk kock! Rekommendera att uppgradera boendet till bahari-rooms (tror jag dom hette) och att ha med isg små valörer för man får betala dricks hela tiden! " Detta är vad min tärna skrev till mig, hoppas det är till någon nytta! =)

Tack så mycket för svaret och feel free to ignore mitt meddelande till dig i gästboken, var lite för snabb på knapparna så jag såg inte att du hade svarat här i tråden

• Skimmra

Vi betalar 9800 för fyra timmars fotografering, webbgalleri med egen länk, bildspel på nätet, fritt val mellan färg och svartvitt, album/förstoringar, dvd med alla bilder högupplösta samt bild i tidningen. Vi hade hittat en annan fotograf med ungefär samma upplägg men hans bilder var inte lika fina och det kändes inte helt "rätt" så då bestämde vi oss för att ta en annan som hade bilder som vi verkligen gillade  

• Skimmra

Bröllopsresan är bokad! Det blir två veckor i Kenya för safari och på Zanzibar för sol och bad Såå skönt att ha det avklarat!

Mumsig tårta, helt fel att läsa receptet såhär en dryg timme innan lunch känner jag....

• Skimmra

Vi önskar oss också bidrag till bröllopsresan men vi har problemet att om vi inte betalar mer än 75% av resans värde med vårt Mastercard så får vi inte automatiskt reseförsäkring och avbokningsskydd och de flesta verkar inte vara så villiga att ge kontanter utan vill istället ge presentkort från den resebyrån som vi skall använda.

Kan men be gästerna att ge kontanter istället för presentkort så får vi reseförsäkring och avbokningsskydd?

• Skimmra

Åh vad störande! Min fästman beställde sin kostym genom Suitopia.com efter att fått rekommendationer från en sömmerska (som också tog hans mått) och efter att jag enbart läst bra saker här på forumet om dem. När kostymen kom hem så satt byxorna suuuperbra men tyvärr var kavajen för liten över rygg och stuss så han mailade suitopia.com och de sa att han skulle ta den till en skräddare så betalar de för eventuella ändringar. Allt frid och fröjd med andra ord men igår så tog han den till en skräddare och han sa att det inte fanns knappt något att ta från för att göra den bredare över ryggen och enligt honom var snittet helt fel för min fästmans kroppstyp så det skulle aldrig bli bra över stussen och det hela skulle kosta mer än vad själva kostymen kostade totalt. Så nu har vi betalat 3000 kr för en kostym som inte går att använda. Min fästman tror att han kommer att kunna hitta en kavaj som matchar byxorna här i Sverige men bara för att något är svart betyder inte det att det ser likadant ut som allt annat svart tyg och jag tror inte att han kommer att hitta en kavaj som matchar tyvärr

Han skulle maila suitopia och se vad de sa i och med att skräddaren har sagt att kavajen i princip inte går att få bra....men jag har inte höga förhoppningar om att få några pengar tillbaka tyvärr. Så himla ledsamt!

Puh, kände att jag behövde skriva av mig lite. Det blir till att gå och kavajshoppa för oss snart med andra ord...

• Skimmra

lyckan ler: Jag tror tyvärr inte att vi har rätten på vår sida eftersom när man beställer skräddarsytt så kan man inte häva köpet eftersom företaget inte kan sälja varan till någon annan. Det står tydligt i köpvillkoren att företaget betalar max 300 kr inkl moms för eventuella ändringar så vi kan nog vinka adjö till pengarna vi la på kostymen, i alla fall kavajen, byxorna kan ju min fästman använda utan kavaj i jobbet exempelvis.

• Skimmra

Oj då verkar det ändå som vi hade tur eftersom byxorna satt så himla bra. Jag tror faktiskt inte att sömmerskan tog måtten fel utan mest att själva snittet på kavajen inte passar min fästman, det var i alla fall det som skräddaren sa när min fästman tog kavajen till honom.

Svar på tråden Augusti brudar 2010