• didis

Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...

Fixa delar av menyn själva?

Avboka klänning, ringar och sådant för att istället välja billigare alternativ?

Svårt att svara när jag inte vet hur ni tänkt ha ert bröllop eller hur mycket ni behöver få ihop.

• didis
    JBB skrev 2010-03-23 19:10:10 följande:
    Funderar mer på det här med att sälja saker, vad finns det att sälja som folk verkligen vill ha?
    Svårt att få in stora pengar om man inte har bilar eller liknande att sälja.

Ringar hade jag lätt sparat på liksom fotograf. Men så valde vi alldeles frivilligt bort fotograf eftersom vi inte var intresserade av det. Och ring har jag en i titan, guld är liksom inte min grej.

Kostym är en utgift som är svår att komma runt. Dressman har haft för 1000kr och mycket billigare än så går nog inte att hyra.

Skor finns säkert på skopunkten för några hundra, det är ingen kvalitet men funkar för en kväll.

Kan ingen av er jobba extra på jobbet? Det borde vara enklaste sättet att få in mer pengar snabbt.
  • didis

Dela ut tidningar på morgonen? Dela ut reklam? Det ger inte så vansinnigt mycket pengar för den tid det tar men eftersom du inte har jobb finns kanske en del fritid? Reklamutdelare är det alltid brist på, verkar det som.

Sälja prylar på loppmarknader? Registera dig på grannar.se och erbjud dig att sitta barnvakt, putsa fönster eller vad du nu är bra på (dottern har jobbat extra som barnvakt via grannar.se).

JBB skrev 2010-03-23 19:32:56 följande:
    Vi har kikat lite på kostymerna på Dressman, och troligtvis blir det en sådan om vi inte hittar en billigare att hyra.Jag är arbetslös och söker arbete för fullt, fästmannen jobbar kväll/natt och försöker jobba in fler timmar på jobbet när han har möjlighet.Godis, chips etc etc köper vi inget av, det enda vi brukar unna oss på "helger" är popcorn. Läsk köper vi heller inte så mycket av, utan det är oftast vatten för min del och mjölk till barnen.Matbudget ska vi kolla lite extra på, tror dock inte vi kan göra så stora uppoffringar där men en hundring eller två borde vi fixa i alla fall. Alla bäckar små sägs det ju.
  • didis

Var? Är själv uppvuxen i Barnarp utanför Jkpg. Är bara nyfiken i en strut...

JBB skrev 2010-03-24 14:26:55 följande:
    Strax utanför Jönköping i ett mindre samhälle.
  • didis

Ah! Det är outforskad mark för min del (nästan i vilket fall, jag har faktiskt haft släktingar som bodde i det gamla hotellet i Mullsjö, Kråkslottet som det kallades för innan kommunen köpte det för säkert 10 år sedan o rustade upp det).

JBB skrev 2010-03-24 17:04:15 följande:
    didis skrev 2010-03-24 17:01:42 följande:
    Vi bor i en villa i Sandhem strax utanför Mullsjö.
  • didis

Det låg ganska central, när jag var barn gick vi en kort promenad o handlade godis.

En gång i tiden var det ett hotell där min mormor ibland dansade, sedan blev det privatbostad och förföll innan kommunen köpte upp det. Skulle tro att det är någon form av kommunadministration i huset nu. Fin utsikt var det på balkongen, man såg hela halva Mullsjö och sjön.

Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...