• JBB

Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...

Det är mindre än 3 månader kvar tills vi ska gifta oss och pengarna räcker i dagsläget inte till. Jag tar därför tacksamt emot idér och förslag på vad vi kan göra för att få in mer pengar till bröllopet.

• Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...
  • didis

Fixa delar av menyn själva?

Avboka klänning, ringar och sådant för att istället välja billigare alternativ?

Svårt att svara när jag inte vet hur ni tänkt ha ert bröllop eller hur mycket ni behöver få ihop.

• wiicky

Sälj saker på Tradera och Blocket. I vissa landsting kan man få presentcheckar som ersättning för att ge blod och plasma. Om du har e-legitimation kan du idag se om du får något tillbaka på skatten. Det hinner iof inte komma innan ni gifter er, men om ni vet att ni får in en viss summa kanske ni kan låna av någon och betala när ni fått ev. skatt tillbaka.

Kolla in den här sidan också. Här finns det en hel hög bra tips. www.sparapengar.be/

Lycka till!

• JBB

Min mor och far kommer betala maten, svärfar drickat och en vän har betalat min klänning.

Det som återstår är: kostym, skor till brudgum, skor till bruden, näbbklänningar, skor till näbbarna, strumpbyxor till näbbarna, ringar, pengar till fotograf, ev till hår, sminkning etc etc.

Väldigt små summor egentligen men när man räknar ihop allt som återstår är totalsumman väldigt hög. Vi/jag har räknat på att vi behöver ha in ca 10,000kr innan början av juni men då har jag avrundat summan uppåt när det kommer till ex kostym och ringar.

• JBB

Jag har lagt upp vanliga saker och oanvända bröllopstillbehör på blocket, tradera och bröllopstorget. Men än har jag enbart sålt en vara, så det går segt fram när det kommer till försäljningen än så länge.

Ska kika upp det här med blod och plasma. För det här ska vi klara av.

• Mörk Ängel

Kan ni hyra kostym istället för att köpa?

• Aleta

Låna en kostym av någon.
    Använd skor som ni redan har.
    Låna näbbklänningar eller köp begagnat.
    Vänta med ringar. Jag läste om någon annan här på BT som skulle ha billiga ringar och spara ihop till drömringarna senare.
    Sminka dig själv.
    Be en vän fixa håret.
    Fundera på hur viktigt foton är för er, kanske kan ni be en amatörfotograf om hjälp.

• hamåsa

Ja men kolla i billiga butiker om t ex skor på skopunkten om ni inte bryr er om att det är märkesgrejer.

Kompis med håret?
    Sminka själv?

Hur man tjänar mer pengar vet jag inte om ni inte kan ta extrajobb eller jobba svart någonstans.

• Mörk Ängel

Måste ni köpa näbbklänningarna? Kanske kan näbbarna tänka sig att betala sina klänningar själva om det är något de kan använda efteråt?

Kan ni vänta med att köpa ringar och bara ha ett par provisoriska, eller köpa några billigare så länge?

Någon vän kanske kan sminka? Ta fram en bild som du gillar sminket på och sen öva öva öva!! Samma sak med hår!

• JBB

Jag kan kika på alternativet att hyra istället för köpa kostym men jag har för mig det ligger i ungefär samma prisklass som de kostymer vi har tittat på. Ska ringa runt imorgon och kika vad priset kan tänkas ligga på när det kommer till att hyra kostym.

• shakynose

Låna!
    Alltså inte pengar utan prylarna.

Jag skulle direkt strukit posten "fotograf" om pengarna tröt, men det är jag det.

Även hår och smink är sådant som man kan fixa själv eller kanske med hjälp av en vän. Det är alltid nån som har hårsprej!

Ringarna kan väl vara enkla och släta billigare varianter, så kan man "uppgradera" dem sen när ekonomin tillåter, om man nu vill det.

Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...