• JBB

Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...

Det är mindre än 3 månader kvar tills vi ska gifta oss och pengarna räcker i dagsläget inte till. Jag tar därför tacksamt emot idér och förslag på vad vi kan göra för att få in mer pengar till bröllopet.

• Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...
  • JBB

Vi har kikat lite på kostymerna på Dressman, och troligtvis blir det en sådan om vi inte hittar en billigare att hyra.

Jag är arbetslös och söker arbete för fullt, fästmannen jobbar kväll/natt och försöker jobba in fler timmar på jobbet när han har möjlighet.

Godis, chips etc etc köper vi inget av, det enda vi brukar unna oss på "helger" är popcorn.

Läsk köper vi heller inte så mycket av, utan det är oftast vatten för min del och mjölk till barnen.

Matbudget ska vi kolla lite extra på, tror dock inte vi kan göra så stora uppoffringar där men en hundring eller två borde vi fixa i alla fall. Alla bäckar små sägs det ju.

• JBB
    Casmel skrev 2010-03-23 19:32:26 följande:
    Jag köpte en vit enkel sommarklänning på ellos och ska bara byta ut bandet i livet till vår temafärg. Billigt o bra
    Var det länge sedan du köpte klänningen från Ellos? Kan ju vara värt att kolla upp. Har kikat en aning på reorna men dom klänningarna jag har hittat är antingen flerfärgade, dyra eller i fel storlek. Men någon gång borde man springa på en fin och billig i rätt storlek.
  • Kattpoet

Bästa är ju att planera in köpen och använda upp råvarorna, mycke mat går till slippo.

Och det är en myt att barn inte äter kål, det mesta går i ungar om det är hungriga nog.

• patrikoannika

Skatteåterbäringen kommer i juni!!

• didis

Dela ut tidningar på morgonen? Dela ut reklam? Det ger inte så vansinnigt mycket pengar för den tid det tar men eftersom du inte har jobb finns kanske en del fritid? Reklamutdelare är det alltid brist på, verkar det som.

Sälja prylar på loppmarknader? Registera dig på grannar.se och erbjud dig att sitta barnvakt, putsa fönster eller vad du nu är bra på (dottern har jobbat extra som barnvakt via grannar.se).

JBB skrev 2010-03-23 19:32:56 följande:
    Vi har kikat lite på kostymerna på Dressman, och troligtvis blir det en sådan om vi inte hittar en billigare att hyra.Jag är arbetslös och söker arbete för fullt, fästmannen jobbar kväll/natt och försöker jobba in fler timmar på jobbet när han har möjlighet.Godis, chips etc etc köper vi inget av, det enda vi brukar unna oss på "helger" är popcorn. Läsk köper vi heller inte så mycket av, utan det är oftast vatten för min del och mjölk till barnen.Matbudget ska vi kolla lite extra på, tror dock inte vi kan göra så stora uppoffringar där men en hundring eller två borde vi fixa i alla fall. Alla bäckar små sägs det ju.
  • Casmel
    JBB skrev 2010-03-23 19:35:21 följande:
    Var det länge sedan du köpte klänningen från Ellos? Kan ju vara värt att kolla upp. Har kikat en aning på reorna men dom klänningarna jag har hittat är antingen flerfärgade, dyra eller i fel storlek. Men någon gång borde man springa på en fin och billig i rätt storlek.
    Ja det var precis när katalogerna kom ut Det är en sak jag lärt mig...vill man ha något så får man köpa det direkt annars är det slut när man velat färdigt, tyvärr.
    Hoppas verkligen du hittar nåt som går att använda för en billigt peng. Lycka till
  • JBB

Kål var ett bra förslag på vad som är billigt och som vi inte vanligtvis brukar köpa hem. Men det ska vi allt köpa när vi ska handla.

Tyvärr hinner inte skatteåterbäringen komma innan vi gifter oss, annars var det ett bra förslag, och skulle vi inte få ihop pengarna till bröllopet ska vi kika om vi kan låna några tusenlappar från familj och vänner för att sedan betala det vid midsommar när skatteåterbäringen kommer.

Jag har kollat runt på tidnings och reklam utdelare i samhället vi bor i. Tyvärr finns det inga platser just nu, men jag är reserv ifall någon blir sjuk eller får förhinder.

Jag ska klura ut vad jag kan hjälpa till med och lägga in en annons på grannar.se

• KatjaB

på skopunkten kan ni köpa tre par skor till priset av två.. nåt borde ni kunna hitta där, de har jättefina damskor ofta.

hans kostym, dressman har ju ibland till 1000 kr, suitopia har för 2000 kr, och kolla annonser.. ibland finns det ju faktiskt kostymer här på köp & sälj.

Näbbklänningar kan ni hitta billigt på tex lindex eller kappahl. de har några söta klänningar som funkar till näbbar. kappahl hade i vintras en kollektion med toksöta rosa o grå klänningar i gammaldags stil.

titanringar är billigt, du kan ju alltid lägga i stenar senare.kolla pantbankernas auktioner också, där finns en hel del för bara någon hundring.

om jag inte hade råd skulle jag sminka mig själv och kolla om man inte hade någon hobbyfotograf i bekantskapskretsen.

• KatjaB

vad har din man för storlek förresten? min sambo har en kostym som är från dressman som han aldrig använder. Den är svart med kritstrecksränder. Den kan ni få köpa för en billig slant om det skulle vara rätt storlek...

• Kattpoet

Kål, lök och potatis är en bra bas, jag klarar mig gott på det och kan man äta strömming så blir det väldigt billigt.

Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...