Oj vad mycket tips det har rullat in under tiden jag har pratat med kära mamma i telefon.
Angående kostymen så vet vi inte vad han har i storlek, han har faktiskt aldrig ägt en kostym innan. Han är ca 170cm och väldigt smal, så jag tror det lättaste är att be hjälp på ex dressman så att vi får en kostym som passar bra.
Skopunktens 3 par till priset av två har jag inte tänkt på innan, det ska vi absolut kika lite närmare på.
Näbbklänningar har min mamma tagit sig i uppdrag att leta upp och betala. Samma gör hon även med skor till barnen och strumpbyxor, så redan där kan vi dra av några hundralappar av den totala summan.
Vi har valt sedan innan stålringar för vi båda tycker dom är otroligt vackra. I början när vi började planera bröllop förälskade jag mig i en vitgulds ring med diamanter och safirer, men budgeten tillåter inte ringen just nu. Så vi kommer att välja stålringar som vigselringar. Och ev köpa ringen jag tycker om någon gång i framtiden som en "kärleksgåva".
Angående delarmedmig.se så kikar jag in där titt som tätt.
Det här med omprövning av sina deklarationer, var något nytt, det ska vi kolla lite närmare på.
Tyvärr finns det ingen möjlighet för min fästman att samåka med någon till jobbet, cykla vore en bra motion men 3,5mil enkel resa är lite för mycket tror jag. Annars var det ett bra förslag.
Dom har löneförhandlat för enbart några månader sedan så jag tror inte vi kan göra något mer på den fronten tyvärr.
Mobilkostnaderna försöker vi hålla nere redan nu, men visst tillkommer det onödiga samtal ibland, och det kan man ju försöka att undvika.
Vi har räknat med att betala max 500kr för brud och tärnbukett. Får vi inte ihop dom pengarna kommer vi att välja syren som förhoppningsvis hinner blomma ut just då.