• JBB

Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...

Det är mindre än 3 månader kvar tills vi ska gifta oss och pengarna räcker i dagsläget inte till. Jag tar därför tacksamt emot idér och förslag på vad vi kan göra för att få in mer pengar till bröllopet.

• Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...
  • Cherrygirl
    JBB skrev 2010-03-23 22:40:28 följande:
    Vi har fått mat och dryck som bröllopsgåvor av våra föräldrar. Och brudklänningen köpte min killkompis till mig. Vi har inte önskat oss något särskilt av våra övriga bröllopsgäster iomed att de kommer resa långt till vårat bröllop och vi inte vill att de lägger alldeles för mycket på resa till och från vårat bröllop, ev övernattning och "present". Så vi bestämde att om de vill så får de gärna ge ett bidrag till våran bröllopsresa men deras närvaro är viktigare.
    Ja ok, men då har ni ju fått delvis av sakerna iaf, skönt att kunna stryka lite saker från listan!
    Förstår det där med övriga gäster!
  • JBB

Ja det känns väldigt skönt att slippa oroa sig för maten och drycken och allt runt omkring. Som tur är har jag väldigt snälla vänner så två av dessa kommer att agera servitriser under bröllopet och vi sparar därmed även där pengar. Catering firman ville ha 250kr per servitris per timma, så slutsumman för middagen skulle ha hamnat på omkring 2000kr för två servitriser i fyra timmar, så istället för att behöva betala det så ställer vännerna upp av ren och skär vänskap. Så jag känner mig väldigt tacksam över att de vill hjälpa till.

• KatjaB

vad bra att ni får så mycket hjälp! vi får maten i bröllopsgåva av sambons mamma o mormor, vilket är guld värt för budgeten förstås

Då är nog kostymen för stor, den är från dressman, o min sambo är normalbyggd, men den känns lite stor på honom, iallafall kavajen, själva byxorna är ju okej.

• JBB

ja det känns helt fantastiskt att få hjälp av alla håll och kanter. Ibland känns det som att jag ror båten ensam iomed att fästmannen jobbar så enormt mycket och jag får planera mycket själv. Så jag är enormt tacksam över den hjälp vi har fått av våra föräldrar och som jag nu har fått härifrån bröllopstorget när det kommer till tips och idér för hur vi ska få budgeten att gå ihop.

Maten sparar men enormt mycket pengar på om man får hjälp med det.

Ja då är nog kostymen lite för stor för min fästman, det är enormt svårt att överhuvudtaget hitta något som passar ibland. Men det är rätt bra också iomed att vi har samma storlek i kläderna.

• KatjaB

jag hittade näbbklänningar på ebay för 70-80 kr st, och så är det frakt på 80 kr också.. vet inte om några mer kostnader tillkom men har mailat o frågat.. de har bra omdömen så jag tänkte köpa såna själv till våra barn om det nu inte tillkommer massor av avgifter sen, men det ska det väl inte göra

• Kattpoet

Jag har en brödmaskin, den raring går var tredje dag, hon heter Hilda, ja sen jag namngav maskinen så har brödet blivit perfekt.

jag räknade ut att min limpa kostar mig runt en 5 med det mjölet jag har just nu men jag skulle nog kunna göra en limpa for 2 kr.

Och jag har gjort en helt underbar tomat och oregano limpa som smakde som bästa pizzan man kunde tänka sig.

• Cherrygirl
    KatjaB skrev 2010-03-23 23:39:19 följande:
    jag hittade näbbklänningar på ebay för 70-80 kr st, och så är det frakt på 80 kr också.. vet inte om några mer kostnader tillkom men har mailat o frågat.. de har bra omdömen så jag tänkte köpa såna själv till våra barn om det nu inte tillkommer massor av avgifter sen, men det ska det väl inte göra
    Det kan tillkomma tullavgift också, men ibland slipper man det om man har tur!
  • KatjaB

beror på vart du handlar.. storbrittanien har ingen tull, medan kinas tull är som ett lotteri, usa blir det oftare tull ifrån.

Cherrygirl skrev 2010-03-23 23:49:23 följande:
    Det kan tillkomma tullavgift också, men ibland slipper man det om man har tur!
  • Cherrygirl
    KatjaB skrev 2010-03-23 23:50:39 följande:
    beror på vart du handlar.. storbrittanien har ingen tull, medan kinas tull är som ett lotteri, usa blir det oftare tull ifrån.
    Ja kina är lite skumt, men där skickar de ofta paketen som "gåvor" och då slipper man tullen. usa går det ju tyvärr inte göra så..
    Men om man beställer från usa så blir det ju ofta billigare om man beställer ihop och sedan delar på alla avgifter.
    vad ska du handla för näbb klänningar?
  • KatjaB

minns inte vad säljaren heter.. men om du söker på tex ivory flower girl, så kommer du se den klänningen som finns i mitt galleri, eller iallafall samma knalliga bakgrund,.. dem är det.
    Ska gå o lägga mig nu, men kan kolla imorgon vad de heter
    det står att de samfraktar så om det inte blir mer än en hundring i frakt är det ju helt okej

Cherrygirl skrev 2010-03-24 00:00:46 följande:
    Ja kina är lite skumt, men där skickar de ofta paketen som "gåvor" och då slipper man tullen. usa går det ju tyvärr inte göra så..Men om man beställer från usa så blir det ju ofta billigare om man beställer ihop och sedan delar på alla avgifter. vad ska du handla för näbb klänningar?
Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...