• JBB

Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...

Det är mindre än 3 månader kvar tills vi ska gifta oss och pengarna räcker i dagsläget inte till. Jag tar därför tacksamt emot idér och förslag på vad vi kan göra för att få in mer pengar till bröllopet.

• Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...
  • shakynose

Att ge blod för pengar är ingen bra affär, man får nämligen inte så jättemkt (typ 50kr), men gör det ändå för att det är en bra sak att göra!

• Mörk Ängel

Om ni planerar i tid kan ni säkert hitta billiga kostymer att hyra, det är oftare billigare i mindre orter än i stora städer!

• JBB

Vi har funderat på att köpa stålringar, ringarna skulle då kosta max 500kr per styck.

Jag känner ingen som kan hjälpa mig med att fixa håret. Min far har nämnt att han ev kommer att betala mitt hår och smink som en bröllopsgåva.

Vi har anlitat en billig amatörfotograf som kommer ta 800kr för en heldag.

Jag ska försöka gå in ett par skor för att se om jag ev kan ha de på bröllopsdagen. Fästmannen måste dock antingen låna skor eller köpa ett par iomed att han enbart har arbetsskor.

Vi funderar på att köpa ett par näbbklänningar till våra barn som kostar max 120kr styck.

• JBB

Vi har räknat ut att vi kommer få ca 30,000kr på skatten, så låna av en bekant och betala tillbaka när skatten kommer är ett alternativ men det är den sista utvägen vi kommer ta. Vi ska försöka lösa allt utan att behöva skjuta betalningen så att säga.

Funderar mer på det här med att sälja saker, vad finns det att sälja som folk verkligen vill ha?

• Cherrygirl

Det finns ju billiga kostymer på dressman nu för 990kr det kanske kunde vara något..

• didis
    JBB skrev 2010-03-23 19:10:10 följande:
    Funderar mer på det här med att sälja saker, vad finns det att sälja som folk verkligen vill ha?
    Svårt att få in stora pengar om man inte har bilar eller liknande att sälja.

Ringar hade jag lätt sparat på liksom fotograf. Men så valde vi alldeles frivilligt bort fotograf eftersom vi inte var intresserade av det. Och ring har jag en i titan, guld är liksom inte min grej.

Kostym är en utgift som är svår att komma runt. Dressman har haft för 1000kr och mycket billigare än så går nog inte att hyra.

Skor finns säkert på skopunkten för några hundra, det är ingen kvalitet men funkar för en kväll.

Kan ingen av er jobba extra på jobbet? Det borde vara enklaste sättet att få in mer pengar snabbt.
  • Kattpoet

Skriv en matbugdet och följ den stenhårt, planera frukost, lunch, middag och kvällsmat. Ta en titt i tidingarna vad som är billigaste och vad som är bäst pris per kilo.

Skippa godis men ha efterätt en dag i veckan.'

Drick ingen läsk utan nöj er med vatten och ibland saft.

• miris

Vet inte vad ni tänkt för pris på kostym, men min sambo köpte kostym på Dressman för 999:- Han fick kostym, väst, skjorta och slips för ca 2000:- Det var en fin kostym, finare än den dyrare varianten han provade tyckte jag! Men förstås är kvalitén sämre kanske.

• nikkan68

kan bara hålla med dressman har billig för 1000 lappen köpte min mtb kostym där såg en annos på köp o sälj att det finns en tjej som inte tar något och hon fotar

• Casmel
    JBB skrev 2010-03-23 19:03:44 följande:
    Vi funderar på att köpa ett par näbbklänningar till våra barn som kostar max 120kr styck.
    Jag köpte en vit enkel sommarklänning på ellos och ska bara byta ut bandet i livet till vår temafärg. Billigt o bra
Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...