• JBB

Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...

Det är mindre än 3 månader kvar tills vi ska gifta oss och pengarna räcker i dagsläget inte till. Jag tar därför tacksamt emot idér och förslag på vad vi kan göra för att få in mer pengar till bröllopet.

• Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...
  • JBB

didis skrev 2010-03-24 17:01:42 följande:

Var? Är själv uppvuxen i Barnarp utanför Jkpg. Är bara nyfiken i en strut...
    Vi bor i en villa i Sandhem strax utanför Mullsjö.
  • didis

Ah! Det är outforskad mark för min del (nästan i vilket fall, jag har faktiskt haft släktingar som bodde i det gamla hotellet i Mullsjö, Kråkslottet som det kallades för innan kommunen köpte det för säkert 10 år sedan o rustade upp det).

JBB skrev 2010-03-24 17:04:15 följande:
    didis skrev 2010-03-24 17:01:42 följande:
    Vi bor i en villa i Sandhem strax utanför Mullsjö.
  • JBB
    didis skrev 2010-03-24 17:05:55 följande:
    Ah! Det är outforskad mark för min del (nästan i vilket fall, jag har faktiskt haft släktingar som bodde i det gamla hotellet i Mullsjö, Kråkslottet som det kallades för innan kommunen köpte det för säkert 10 år sedan o rustade upp det).
    aha ok Kråkslottet har jag inte hört talas om men antar det är den som ligger strax efter vip när man kör mot bottnaryd och in i "skogen" typ. Jag är själv inte från Mullsjö eller Sandhem utan jag flyttade hit 2006 så jag har ingen koll på platserna runt omkring.
  • didis

Det låg ganska central, när jag var barn gick vi en kort promenad o handlade godis.

En gång i tiden var det ett hotell där min mormor ibland dansade, sedan blev det privatbostad och förföll innan kommunen köpte upp det. Skulle tro att det är någon form av kommunadministration i huset nu. Fin utsikt var det på balkongen, man såg hela halva Mullsjö och sjön.

• Kattpoet

Jag bor i Gemla mellan Alvesta och Växjö, JBB.

Skulle vara skönt om man hittade någon sömmerske intresserad som kunde hjälpa mig med ryggen på min brudklänning.

JBB, jag har en väldigt vacker sölja, om du vill ha den kom hit.

Jag vägrar sälja den eftersom det måste gå till någon som vill ge den vidare, tyget själv är 800 kr värt mullbärssilke.

• JBB
    didis skrev 2010-03-24 17:57:11 följande:
    Det låg ganska central, när jag var barn gick vi en kort promenad o handlade godis.En gång i tiden var det ett hotell där min mormor ibland dansade, sedan blev det privatbostad och förföll innan kommunen köpte upp det. Skulle tro att det är någon form av kommunadministration i huset nu. Fin utsikt var det på balkongen, man såg hela halva Mullsjö och sjön.
    aha det stället har jag inte hört talas om. Det ligger ioförsig ett hus strax bakom kommun huset i mullsjö, kanske är det den du pratar om? Det ligger jätte fint på en "kulle", det är ett trähus har jag för mig med en jätte fin balkong.
  • JBB
    Kattpoet skrev 2010-03-24 18:13:22 följande:
    Jag bor i Gemla mellan Alvesta och Växjö, JBB.Skulle vara skönt om man hittade någon sömmerske intresserad som kunde hjälpa mig med ryggen på min brudklänning.JBB, jag har en väldigt vacker sölja, om du vill ha den kom hit.Jag vägrar sälja den eftersom det måste gå till någon som vill ge den vidare, tyget själv är 800 kr värt mullbärssilke.
    Tyvärr är jag väldigt dålig på att sy annars skulle jag ha jätte gärna ha hjälp dig med ryggen på din klänning. Vad snällt av dig att låna ut slöjan, men jag har valt att inte ha någon slöja. Det var inte riktigt "jag".

Är eran önskan att ha ett stort eller litet bröllop? Är det något mer som ni skulle behöva låna? Jag har samlat på mig en del bröllopssaker, kanske finns det något du/ni behöver?
  • ElinDaniel

Ullared säger jag bara!!! Kolla där! Billiga kostymer, som trots sitt pris håller och är snygga. Om man nu inte är märkesfantatiker...

Tärnklänningar på Kappahl och skor lovar jag att ni har ;)

Har inte läst alla trådinlägg än. Men Et alternativ kan vara att putsa upp förovningsringen och använda den så länge, eller låna en ring av en god släkting. Vet de som gjort det.

Lycka till!

• Kattpoet

JBB, vi ska gifta oss i skottland så jag kan inte ta med mig något dit.

Slöjan är inte som standard... måste till rätt person, hitintills har jag inte hittat den.

• asfaltsbarn

Det finns en tjej på tradera som säljer jättefina titan ringar, båda våra ringar fick på ca 400 kr med frakt..

Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...