• JBB

Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...

Det är mindre än 3 månader kvar tills vi ska gifta oss och pengarna räcker i dagsläget inte till. Jag tar därför tacksamt emot idér och förslag på vad vi kan göra för att få in mer pengar till bröllopet.

• Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...
  • JBB
    FelizLane skrev 2010-03-24 13:46:05 följande:
    Det jag inte förstår hur man kan planera ett bröllop utan att veta att man har pengarna? Om man nu hade pengarna så hade jag nog räknat med en diff...
    Vi hade en budget till bröllopet. Men under den senaste månaden har vi fått enormt mycket problem med vårat hus. Vi har helt enkelt fått prioritera om vi har velat ha ett stort bröllop eller sprutande vatten i källaren och läckande tak.

Tyvärr sprack vår budget helt pga dessa problem men vi har inte gett upp hoppet än med vårat bröllop. Vi ska ha ett bröllop i år, och därför försöker vi lösa det så gott det går.

Och jag är tacksam över alla tips jag redan fått in. Jag/vi har fått nytt hopp igen för det såg enormt mörkt ut för enbart några veckor sedan.
  • FelizLane

Då förstår jag! Det är klart att sånt händer och man vill ju verkligen inte låta huset rasa. Men kan du rada upp igen vad det är du behöver hjälp med? :) Synd att du skulle ha bröllopet så långt ifrån mig. Annars hade jag kunnat hjälpa till med smink osv. Utbildar mig till hudterapeut, hår är jag ju intresserad av men inte utbildad. Men jag bor i dalarna tyvärr. Kanske finns någon annan här på BT som kan hjälpa dig med det? Typ jättebilligt eller gratis!

• JBB

Ärtsoppa är gott och billig så det kommer jag försöka prova på att göra här hemma

synd att vi inte märkte erbjudandet med de sänkte kavajerna innan, för det var ju jätte billigt.

Det mesta till festen är redan fixat, det är bara dessa "små" saker som kostym, näbbklänningarna (som nu mamma kommer fixa), ringar, blommor, smink, frisör etc som finns kvar. Festlokalen är gratis, mina föräldrar betalar maten, svärfar drycken, vänner serverar, min brorson och hans vänner spelar på festen. De stora posterna är redan fixade så att säga.

• FelizLane

Vill du ha någon speciell bukett? Du kan ju faktiskt köpa blommor själv och binda om du är händig! Hade gärna hjälpt till med allt sånt. Hoppas det finns nån i närheten som är hygglig :)

• MrsRobinson

Annars fråga Pappa eller svårfar om de har några extra kostymer hängande som kan passa.
    Det är ju inte ofta de brukar användas efetr bröllopet.

• MrsRobinson

Annars om man har guld liggande som man inte använder och inte har ett stort värde för en själv är det ett bra läge att sälja det nu. Man får mycket för sitt guld just nu.

• JBB

Har precis installerat bankid till datorn, jag ska starta om datorn om en stund och sedan kan jag förhoppningsvis se vad jag får ut. Fästmannen får troligtvis vänta tills han får papprena hem iomed att han ska skriva in bensinkostnader och liknande och vi inte förstod hur vi skulle göra det via internet förra året.

Ne jag vill inte ha någon specifik bukett, vi funderade innan på att enbart köpa blommor via express via blomsterbud eller liknande och vi har räknat med att det skulle gå på max: 600kr för mig och tärnan. Men vi funderar även på att ev enbart ha vit syren som bukett ( om det hinner blomma ut just då ) men min brorsfru är blomallergiker så jag är lite fundersam på om syren fungerar bra iomed att det är en väldigt stark doft i sig.

Tyvärr har inte svärfar eller min far någon passande kostym till utlåning, ska dock kika om mina bröder kanske har någon hängande i garderoben.

Jag kikade in för en liten stund i "gifta sig utan att ha råd-tråden" men jag vet inte. Det är nog inget för mig, jag har svårt att be om hjälp med olika saker och fixar gärna allt själv istället för att be om hjälp. Men det kan ju vara ett alternativ, frågan är vad man i så fall säger. Jag har för mig man ska blogga om man vill ha sponsorer till bröllopet.

Tyvärr har vi inget guld liggande annars kunde de ha varit ett jätte bra förslag.

Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...