• JBB

Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...

Det är mindre än 3 månader kvar tills vi ska gifta oss och pengarna räcker i dagsläget inte till. Jag tar därför tacksamt emot idér och förslag på vad vi kan göra för att få in mer pengar till bröllopet.

• Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...
  • Aeternum

Har ni inga gamla saker ni inte längre behöver som ni kan sälja?

På tradera går det mesta att sälja, & hittills har jag fått in över 4000 för "småsaker", som jag själv bara haft liggandes.
    Det är lite jobb, men kan ju vara värt att prova!

Baka kakor & sälj på någon marknad tex. Förvånansvärt många vill ha hembakta kakor.

Hoppas det ordnar sig för er - & tänk på att det trots allt är kärleken som är det viktigaste!

• Kramilikram

inte läst hela tråden än, men vad är det du saknar/behöver hjälp med..jag bor i Bankeryd o vi gifter oss veckan innan er.. så jag har en hel uppsättning ifall du vill låna/köpa något..så hör gärna av dej så hjälper jag gärna till.

• Eva72

Finns jätte fina titan ringar hos Zelini om man kan tänka sig det. Jag tänker sminka mig själv, har en syster dotter som ska bli frisör som fixar håret och tänkte köpa engångskameror att lägga ut så att man har lite bilder. Sedan finns det säkert någon i omgivningen som har en systemkamera och någon vän som kan ta lite bilder. Fotografen är dyr, MEN bilder kommer du nog vilja ha. En dag kanske ni har råd att lämna in bilderna för redigering. Om man då tagit dom med en hygglig kamera är säkert utgångsläget väldigt bra att en duktig redigerare kan fixa till bilderna om ni känner för det.
    Lycka till

• Sebastiána
    Eva72 skrev 2010-03-25 12:20:28 följande:
    Finns jätte fina titan ringar hos Zelini om man kan tänka sig det. Jag tänker sminka mig själv, har en syster dotter som ska bli frisör som fixar håret och tänkte köpa engångskameror att lägga ut så att man har lite bilder. Sedan finns det säkert någon i omgivningen som har en systemkamera och någon vän som kan ta lite bilder. Fotografen är dyr, MEN bilder kommer du nog vilja ha. En dag kanske ni har råd att lämna in bilderna för redigering. Om man då tagit dom med en hygglig kamera är säkert utgångsläget väldigt bra att en duktig redigerare kan fixa till bilderna om ni känner för det.Lycka till
    Tips, skippa engångskameror. De är dyra och kvaliteten blir usel. Har inte några av gästerna digitalkameror? Be dem fota under festen. Vi har en gammal kamera som är OK. Den tänkte vi skicka runt bland gästerna.
  • FelizLane

skulle också skippa engångskameror. De flesta nu föritiden har ju digitalkameror. Lägger hellre ut på att ge dom en skiva så dom kan kopiera in bilderna på en sån och ge er :)

• FelizLane

Eller varför inte rigga upp datorn på festen och be folk lägga in dom där innan dom går skämt åsido :P

• Sebastiána
    FelizLane skrev 2010-03-25 12:30:31 följande:
    skulle också skippa engångskameror. De flesta nu föritiden har ju digitalkameror. Lägger hellre ut på att ge dom en skiva så dom kan kopiera in bilderna på en sån och ge er :)
    Bra tips!
  • scarborough81

Förra året fick vi skatteåtebäring tidigt i juni, första veckan. Kan ju vara så att det kommer tidigt i år igen.

• Nordiskbrud

Tänkte på det där med blommor. Kanske det enkla är det vackraste? Köp murgörna och låt det dekorera borden, eventuellt med lite blommblad eller avplockade blommor. Din bukett kan ju bestå av endast några liljor eller kallor som ni binder ett band + lite murgröna runt. Tärnan kan vara utan eller bara ha en enkel blomma.
    Dekorera borden med enkla saker från naturen eller något som återspeglar er. Gamla foton kanske?

Kostym finns massor på Blocket och snart kommer ju "student"erbjudanden (som också brukar reas efter ett tag).

Skor, kolla på Tradera och blocket.

Om ni vill göra något extra med era ringar som inte är så dyrt kan jag tipsa om att sätta in varsin liten blå safir, din kan vara synlig och hans dold. Det symboliserar de löften ni ger om trohet och är inte alls så dyrt.

• FelizLane

Får jag fråga vad det kan kosta? Är själv lite nyfiken på det faktiskt. Har du gjort det eller? :)

Nordiskbrud skrev 2010-03-25 13:10:42 följande:
    Tänkte på det där med blommor. Kanske det enkla är det vackraste? Köp murgörna och låt det dekorera borden, eventuellt med lite blommblad eller avplockade blommor. Din bukett kan ju bestå av endast några liljor eller kallor som ni binder ett band + lite murgröna runt. Tärnan kan vara utan eller bara ha en enkel blomma.Dekorera borden med enkla saker från naturen eller något som återspeglar er. Gamla foton kanske?Kostym finns massor på Blocket och snart kommer ju "student"erbjudanden (som också brukar reas efter ett tag).Skor, kolla på Tradera och blocket. Om ni vill göra något extra med era ringar som inte är så dyrt kan jag tipsa om att sätta in varsin liten blå safir, din kan vara synlig och hans dold. Det symboliserar de löften ni ger om trohet och är inte alls så dyrt.
Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...