Inlägg från: Cherrygirl |Visa alla inlägg
  • Cherrygirl

Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...

Det finns ju billiga kostymer på dressman nu för 990kr det kanske kunde vara något..

• Cherrygirl

Ni kan inte önska er saker till bröllopet av gästerna som bröllopspresent.
    Jag får tex min klänning och de av min mormor och morfar
    samt att vi får fotograf av min pappa och hans sambo.

• Cherrygirl
    JBB skrev 2010-03-23 22:40:28 följande:
    Vi har fått mat och dryck som bröllopsgåvor av våra föräldrar. Och brudklänningen köpte min killkompis till mig. Vi har inte önskat oss något särskilt av våra övriga bröllopsgäster iomed att de kommer resa långt till vårat bröllop och vi inte vill att de lägger alldeles för mycket på resa till och från vårat bröllop, ev övernattning och "present". Så vi bestämde att om de vill så får de gärna ge ett bidrag till våran bröllopsresa men deras närvaro är viktigare.
    Ja ok, men då har ni ju fått delvis av sakerna iaf, skönt att kunna stryka lite saker från listan!
    Förstår det där med övriga gäster!
  • Cherrygirl
    KatjaB skrev 2010-03-23 23:39:19 följande:
    jag hittade näbbklänningar på ebay för 70-80 kr st, och så är det frakt på 80 kr också.. vet inte om några mer kostnader tillkom men har mailat o frågat.. de har bra omdömen så jag tänkte köpa såna själv till våra barn om det nu inte tillkommer massor av avgifter sen, men det ska det väl inte göra
    Det kan tillkomma tullavgift också, men ibland slipper man det om man har tur!
  • Cherrygirl
    KatjaB skrev 2010-03-23 23:50:39 följande:
    beror på vart du handlar.. storbrittanien har ingen tull, medan kinas tull är som ett lotteri, usa blir det oftare tull ifrån.
    Ja kina är lite skumt, men där skickar de ofta paketen som "gåvor" och då slipper man tullen. usa går det ju tyvärr inte göra så..
    Men om man beställer från usa så blir det ju ofta billigare om man beställer ihop och sedan delar på alla avgifter.
    vad ska du handla för näbb klänningar?
Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...