Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...

Ailurus skrev 2010-03-24 08:53:28 följande:
    Kolla i second hand-butiker! Tex Myrorna har nog kostymer ibland. Stäng av allt som drar el när ni inte använder det (ha inte på stand-by). Koka upp vatten i vattenkokare innan ni kokar något på spisen, som pasta, potatis etc.Och vardagsmaten hemma kan man spara mycket på om man jagar kuponger och extrapriser som någon tipsade om. Här kommer ett tips på superbillig supergod morotssoppa:*Skär så mycket morötter ni tror går åt i bitar och koka dem mjuka. Ta upp dem med hålslev och lägg i en bunke. Spara vattnet.*Stek 1-2 lök/ar*Finhacka en klump färsk ingefära, ca 1x2 cm till en liter soppa*Mixa morötter, lök och ingefära tillsammans med stavmixer eller blender*Blanda i vattnet till rätt konsistens tillsammans med 1 grönsaksbuljongtärning per halvliter vatten.*Häll i lite matlagningsgrädde och eventuellt vitt vin eller sherry.*Servera med nybakat bröd.Lycka till med allt!
    Ärtsoppa. Mums tycker jag och kostar inte mycket mer än 5-6 kr/port.
  • Sebastiána
    JBB skrev 2010-03-24 13:35:55 följande:
    Min mamma har tagit åt sig uppdraget att köpa kläder, skor och strumpbyxor till våra döttrar. Utbudet på vita klänningar och vita skor är väldigt dåligt just nu. Men vi ska kika lite mer på det efter påsk. Ett litet tips kan t.o.m jag ge till er andra. Nu på torsdag har LIDL ett special erbjudande på vita tunna strumpbyxor med lite glitter på till flickor i storleken 98/104, 110/116 och 122/128 för 29:-Att koka vatten på vattenkokare innan man häller det i kastrull och kokar makaroner etc var ett bra tips, det ska vi kika om vi kan använda mer utav. Soppan lät också god, det ska vi definitivt prova!Dressmans kostymer har vi kikat in på, däremot tyckte inte min fästman om kostymerna som fanns i prisklassen 999:- så vi ska kika om vi har möjlighet att köpa den som kostar 1299:- men vi kikar fortfarande på fler möjligheter.Min fästman har för några veckor sedan beställt hem en sådan blankett med skatten, han skulle be sin far hjälpa till med det, så där kommer vi förhoppningsvis spara lite pengar.
    Häromdagen kunde man köpa kavajer på Dressman som var nedsatta från 1500:- till 200:-, men de är välslutsålda nu.
  • Sebastiána

Eller gift er nu och ha festen om ett år!

• Sebastiána
    Eva72 skrev 2010-03-25 12:20:28 följande:
    Finns jätte fina titan ringar hos Zelini om man kan tänka sig det. Jag tänker sminka mig själv, har en syster dotter som ska bli frisör som fixar håret och tänkte köpa engångskameror att lägga ut så att man har lite bilder. Sedan finns det säkert någon i omgivningen som har en systemkamera och någon vän som kan ta lite bilder. Fotografen är dyr, MEN bilder kommer du nog vilja ha. En dag kanske ni har råd att lämna in bilderna för redigering. Om man då tagit dom med en hygglig kamera är säkert utgångsläget väldigt bra att en duktig redigerare kan fixa till bilderna om ni känner för det.Lycka till
    Tips, skippa engångskameror. De är dyra och kvaliteten blir usel. Har inte några av gästerna digitalkameror? Be dem fota under festen. Vi har en gammal kamera som är OK. Den tänkte vi skicka runt bland gästerna.
  • Sebastiána
    FelizLane skrev 2010-03-25 12:30:31 följande:
    skulle också skippa engångskameror. De flesta nu föritiden har ju digitalkameror. Lägger hellre ut på att ge dom en skiva så dom kan kopiera in bilderna på en sån och ge er :)
    Bra tips!
Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...