• KatjaB

Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...

på skopunkten kan ni köpa tre par skor till priset av två.. nåt borde ni kunna hitta där, de har jättefina damskor ofta.

hans kostym, dressman har ju ibland till 1000 kr, suitopia har för 2000 kr, och kolla annonser.. ibland finns det ju faktiskt kostymer här på köp & sälj.

Näbbklänningar kan ni hitta billigt på tex lindex eller kappahl. de har några söta klänningar som funkar till näbbar. kappahl hade i vintras en kollektion med toksöta rosa o grå klänningar i gammaldags stil.

titanringar är billigt, du kan ju alltid lägga i stenar senare.kolla pantbankernas auktioner också, där finns en hel del för bara någon hundring.

om jag inte hade råd skulle jag sminka mig själv och kolla om man inte hade någon hobbyfotograf i bekantskapskretsen.

• KatjaB

vad har din man för storlek förresten? min sambo har en kostym som är från dressman som han aldrig använder. Den är svart med kritstrecksränder. Den kan ni få köpa för en billig slant om det skulle vara rätt storlek...

• KatjaB

vad bra att ni får så mycket hjälp! vi får maten i bröllopsgåva av sambons mamma o mormor, vilket är guld värt för budgeten förstås

Då är nog kostymen för stor, den är från dressman, o min sambo är normalbyggd, men den känns lite stor på honom, iallafall kavajen, själva byxorna är ju okej.

• KatjaB

jag hittade näbbklänningar på ebay för 70-80 kr st, och så är det frakt på 80 kr också.. vet inte om några mer kostnader tillkom men har mailat o frågat.. de har bra omdömen så jag tänkte köpa såna själv till våra barn om det nu inte tillkommer massor av avgifter sen, men det ska det väl inte göra

• KatjaB

beror på vart du handlar.. storbrittanien har ingen tull, medan kinas tull är som ett lotteri, usa blir det oftare tull ifrån.

Cherrygirl skrev 2010-03-23 23:49:23 följande:
    Det kan tillkomma tullavgift också, men ibland slipper man det om man har tur!
  • KatjaB

minns inte vad säljaren heter.. men om du söker på tex ivory flower girl, så kommer du se den klänningen som finns i mitt galleri, eller iallafall samma knalliga bakgrund,.. dem är det.
    Ska gå o lägga mig nu, men kan kolla imorgon vad de heter
    det står att de samfraktar så om det inte blir mer än en hundring i frakt är det ju helt okej

Cherrygirl skrev 2010-03-24 00:00:46 följande:
    Ja kina är lite skumt, men där skickar de ofta paketen som "gåvor" och då slipper man tullen. usa går det ju tyvärr inte göra så..Men om man beställer från usa så blir det ju ofta billigare om man beställer ihop och sedan delar på alla avgifter. vad ska du handla för näbb klänningar?
  • KatjaB

vet inte riktigt var ni bor, men bor ni i närheten av Örebro så kan jag hjälpa dig med blommorna, ni betalar för de blommor ni ska ha så fixar jag buketten till dig, gratis förstås.

• KatjaB

har ni kollat ebay gällande skor? tror det heter mens dressy shoes eller dress shoes

• KatjaB

Inga möjligheter att jobba extra då? Antingen på nuvarande jobbet eller inom vården tex. Varannan helg på nåt boende ger ju några tusenlappar mer i månaden

Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...