Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...

Skriv en matbugdet och följ den stenhårt, planera frukost, lunch, middag och kvällsmat. Ta en titt i tidingarna vad som är billigaste och vad som är bäst pris per kilo.

Skippa godis men ha efterätt en dag i veckan.'

Drick ingen läsk utan nöj er med vatten och ibland saft.

• Kattpoet

Bästa är ju att planera in köpen och använda upp råvarorna, mycke mat går till slippo.

Och det är en myt att barn inte äter kål, det mesta går i ungar om det är hungriga nog.

• Kattpoet

Kål, lök och potatis är en bra bas, jag klarar mig gott på det och kan man äta strömming så blir det väldigt billigt.

• Kattpoet

JA eller bronsringar på forntidasmycken

• Kattpoet

Jag har en sms plan som kostar 99 kr i månaden och ger mig en drös fria sms, funkar kanon för mig.

• Kattpoet

Jag har en brödmaskin, den raring går var tredje dag, hon heter Hilda, ja sen jag namngav maskinen så har brödet blivit perfekt.

jag räknade ut att min limpa kostar mig runt en 5 med det mjölet jag har just nu men jag skulle nog kunna göra en limpa for 2 kr.

Och jag har gjort en helt underbar tomat och oregano limpa som smakde som bästa pizzan man kunde tänka sig.

• Kattpoet

Om jag ska vara ärlig så har inte jag och min alls råd att gifta oss eller flytta ihop, jag vet verkligen inte hur detta ska sluta.

Men jag vill inte leva utan min karl, han är det jag behöver för att orka vardagen, nej jag deprimerad, jag har en muskelsjukdom och jag bli väldigt lätt trött.

Så på vinst och förlust tar honom hit och hoppas vi kan leva lyckliga tillsammans.

• Kattpoet

Jag bor i Gemla mellan Alvesta och Växjö, JBB.

Skulle vara skönt om man hittade någon sömmerske intresserad som kunde hjälpa mig med ryggen på min brudklänning.

JBB, jag har en väldigt vacker sölja, om du vill ha den kom hit.

Jag vägrar sälja den eftersom det måste gå till någon som vill ge den vidare, tyget själv är 800 kr värt mullbärssilke.

• Kattpoet

JBB, vi ska gifta oss i skottland så jag kan inte ta med mig något dit.

Slöjan är inte som standard... måste till rätt person, hitintills har jag inte hittat den.

• Kattpoet

Skokanonen i Växjö har billiga skor.

• Kattpoet

Sant, du hade ju fått fika och middag hos mig då.

• Kattpoet

Du får göra en weekend trip till Metråpålen Växjö och om du tål katt, kan du sova hos mig, jag har en gästmadrass.

Svar på tråden Vi gifter oss om några månader och pengarna räcker inte till...