• Dolly84

Vad gör ni med hunden på dagen D?

Vi har en hund och har nu funderat på var han ska ta vägen på bröllopsdagen. Han kan absolut inte vara själv halva eftermiddagen och hela kvällen. Och alla vi känner kommer ju på bröllopet. Hur löser ni andra det? Vi vill helst inte att han sover borta hos någon främling heller (ja, vi är larviga så).

• Svar på tråden Vad gör ni med hunden på dagen D?
  • Jmms

Vår hund kommer att följa med oss till kyrkan faktiskt, sedan har vi inte riktigt planerat vem som ska ha henne. Kanske får vi veta längre fram om någon bara tänker äta på festen å sedan gå hem, då kommer vi väl eventuellt att tillfråga den personen. Annars kommer vi att fråga någon bekant till föräldrarna.

• Lillie79

Våra får bo på pensionat! Eftersom dom (och jag) inte är helt vana vid det upplägget så har dom redan fått provbo i god tid innan (typ ett halvår, haha)! Funkade dock bra och jag tror det blir den lugnaste lösningen för alla!

• DaisyMom

Vi har en granne som åxå har hund, våra vovvar brukar leka tillsammans och dom kommer jättebra överrens. Så vår hund ska vara där hos dom under dagen och kvällen, annars har vi ett pensionat som hon har varit på tidigare där vi hade kunnat lämna henne. Men det blir nog grannen, närmare att hämta då.

• KatjaB

vi ska kolla med några bekanta o en granne om nån av dem kan. Om ingen av dem visar sig kunna, så blir det pensionat för vovven. Dock så får man ju ha hundar på vandrarhemmet som mina föräldrar ska sova över på, men vi vill ju inte att hon ska behöva vara själv hela dagen så det går bort

• JustMeAndMyLove

Vi kommer betala nån att vara hundvakt på bröllopet :) Då är hunden med (vi ska gifta oss utomhus och ha fest/middag i partytält) men vi behöver inte orora oss för rastning eller hålla koll på vart hon är.
    Tänkte hitta nån på grannar.se eller blocket, eller ev. fråga nån av min lillasysters kompisar!

• Rosen2011

Vi har samma dilemma här...
    Vet inte alls hur vi ska lösa det, och jag tror att hon skulle bli alldeles för
    uppstressad av ett hundpensionat.

Just nu vet jag inte alls vem man ska fråga.

• Jessika81

Funderar också på det. Vill gärna ha med hunden på några bröllopsbilder ....

• L U N A

Önskar vi hade hund men har ingen just nu. Ville bara berätta om några kompisars bröllop där hunden var med hela dagen. Hunden var tom ringbärare (utomhusvigsel), var med på ett antal av bilderna från fotograferingen och hängde med under festen tills ena föräldraparet åkte hem och tog hunden med sig.... Att det funkade beror ju givetvis på hunden och festlokalen. Men mysigt var det! :)

• Zia 20090618

Vi har rätt "speciella" hundar och kan inte lämna dem till vem som helst (har i dagsläget 2 "familjer" de kan vara med) men vi kommer däremot gifta oss i min hemby där kyrka och lokal ligger 200-1500 meter från mamma. Så de kommer förmodligen vara där, får vi väl skicka över min bror eller så och springa och ta ut dem under dagen..

• Malin och Joel

Sambons morföräldrar skall bo i husbil precis vid festlokalen och där ska sambons föräldrar ha sin hund under bröllopsdagen, så förhoppningsvis kan vår hund också vara där, så kan ju ngn bara gå dit då och då och kolla till dem och rasta dem.

Svar på tråden Vad gör ni med hunden på dagen D?