• Dolly84

Vad gör ni med hunden på dagen D?

Vi har en hund och har nu funderat på var han ska ta vägen på bröllopsdagen. Han kan absolut inte vara själv halva eftermiddagen och hela kvällen. Och alla vi känner kommer ju på bröllopet. Hur löser ni andra det? Vi vill helst inte att han sover borta hos någon främling heller (ja, vi är larviga så).

• Svar på tråden Vad gör ni med hunden på dagen D?
  • evejo427

Vi har samma dilemma. Problemet med vår hund är att han godtar ingen annan än närmaste familjen. Festlokalen ligger 1,5 mil bort så vi vet inte just nu hur vi ska göra.

Vi har en stor höskulle där han är ibland då han får vara ensam längre stunder och han klarar det bra, så jag tror att han får vara där. Men man får dåligt samvete över att veta att han inte kan komma ut :(

• David i sthlm

Vår hund går på dagis, och om man pratar snällt med dagispersonalen, brukar de antingen ha kontakter eller själva kunna ställa upp och ta hand om ens hund över en helg eller så (mot betalning, naturligtvis).

För oss har det med Wilma i alla fall (jag har delad vårdnad, och Wilmas matte har gått med på att ha henne då), så vi behöver inte oroa oss...

::David

• germanbride

Våra hund kommer till den son från en kompis. Det funkar kanon. De själv har åxå en hund, som kommer varje dag till oss och nu går min till de. Känns lite träkig att hon kan inte bli med på foton, men tänker åxå att det bli bäst för henne

• Rosen2011

Vi har pratat igenom det nu och vi kommer nog be dom som åker ifrån middagen först att gå ut med henne och sen kommer hon (förhoppningsvis) få sova hos svärföräldrarna dagen innan samt på bröllopsnatten för att underlätta för oss, även om jag kommer sakna mig blå efter henne ;)

• mrsJR

Min bästa väninnas (tärnan) föräldrar kommer vara ute i sin sommarstuga som ligger på orten där vi gifter oss, de kommer ta hand om hunden hela helgen! De ska dock vara med på vigseln i kyrkan så då får hunden vara själv. Blir smidigt och enkelt, då slipper vi hämta och lämna honom någonstans utan han kan följa med oss när vi åker dit dagen innan bröllopet. 

Vi har tur som har en så enkel hund, han älskar allt och alla så han är nöjd oavsett vem man lämnar honom till

• MagicBride

Har också hund och jag vill inte ha henne nära en dag då jag är klädd i vitt från topp till tå så får bli att någon passar henne ;) Jag har den utmärkta idén att min M2B s ex ska passa henne då hon känner hunden och jag inte tänkt bjuda henne heller ;)

• Jimmy och Jessika

våra hundar (2 st) ska vara på pensionat. lämnar domdär på fredan och hämtar dom på söndan.. dom kan inte vara själva från ca 13,00 till sent på natten när vi kommer hem..

• JustMeAndMyLove

Vi "anställer" min lillasysters kompisar till att vara med hunden under dagen, rasta och pyssla om. Eftersom vi gifter oss ute och har festen i partytält så får hon vara med, men jag vill inte behöva hålla koll på henne hela tiden så det blir skönt att lämpa över ansvaret på någon annan :)

Kan berätta att vi gör samma sak med barnen så de föräldrar som är där kan slappna av och jag slipper oroa mig för fenomenet barn och alkohol :)

• Miss Laari

Även våra 2 vovvsingar skall vara på hundpesionat ett par dagar runt bröllopet. Känns som det är rätt för dem då det kommer stressas runt hemma, vill inte att de ska känna sig bortglömda.

Vi har ett toppenspesionat där de varit flra ggr innan och trivs jättebra , blir halft hysteriska av glädje när man svänger in med bilen på gårdsplanen och de förstår att de ska få träffa ägaren till pensionatet och hennes fina bordercollies, det är underbart att se!

Vi ser det som semester för vovvarna :)

• JustMeAndMyLove

grannar.se brukar man kunna hitta folk som ställer upp som hundvakter etc för en billig peng :) Bara ett tips till er som inte vet hur ni ska göra!

• Gorgeousnes

Vi har en underbar katt som vi undrar hur vi ska göra med. Vill ha med han på ett litet hörn. Han är med oss överallt, utomlands, flyger med oss (i kabinen), bor på hotell med oss. Känns så tråkigt att lämna bort han en dag som denna. Vi har jättebra katthotell han är på när vi bara är borta över helgen . Men känns knasigt. Han är vårat allt då vi inte har barn och verkar inte kunna skaffa några heller.

Svar på tråden Vad gör ni med hunden på dagen D?