• Lajsan

det här med barn - så svårt!

Oj va jag känner igen mej här i vissa inlägg. Min man och jag har varit ett par i ca 10 år, varit gifta nu i 1 1/2 år. Många frågor har det blivit genom åren om inte vi ska skaffa barn, inte allra minst efter bröllopet.

När vi träffades så sa jag att jag vill inte ha barn före jag är 30 och han sa att han vill ha barn före han är 40, jag fyller i år 32 och min man 42, så det gick inte riktigt ihop från början vi vet ju bägge att vi vill ha barn ihop någon gång i framtiden frågan är bara när, jag blev av med jobbet sista jan och visste att jag skulle gå arbetslös så vi la pratet om barn på hyllan, sa att ja om ca 2 år får vi nog se till och få till något så det inte blir alldeles för sent, vi har väl inte diskuterat det på riktigt tidigare förrän nu sista halvåret. Nu hade jag tur och hittade ett nytt jobb som jag började med 1 mars, så nu kan jag inte "skylla" på att jag måste hitta ett jobb först, men nu känns det inte som man kan bli gravid med en gång på nya jobbet utan vänta ca 1 år och då rullar tiden på. Har inte känt barnlängtan så tidigare men gjorde det faktiskt första gången på riktigt i söndags när jag var på dop och prästen höll upp den lilla, då kom det någon konstig känsla i kroppen, tror att det kan vara ett tecken på att man börjar bli redo, annars är vi väldigt bekväma av oss att kunna göra precis vad man vill, sova när man vill osv.

Blev lite långt det här... men kul att läsa om fler i samma sits.

• Lajsan

Ska tilläggas att man vill ju "planera in" när det ska hända men sen vet man ju folk som har försökt i flera år utan att lyckas och det är ju också hemskt.

Svar på tråden det här med barn - så svårt!