Jag är precis som shakynose ganska övertygad om att jag vill ha barn. men jag har aldrig haft det där bebissuget som vissa har, eller den där längtan, men jag har på senaste tiden, då vi aktivt försökt att bli gravida, känt den där längtan. Sen ska jag inflika att jag vill ha mitt och min mans barn, inte barn till vilket pris utan "hans" barn.
Jag är 31år och det känns som nu eller aldrig. Jag och min har ett fantastiskt rikt och underbart liv, utan barn. Vi har ett stort socialt umgänge, och det är klart att jag fattar att det kommer att bli annorlunda, men all förändring behöver inte vara negativ
Jag är redo för ett nytt kapitel i mitt liv, de flesta av våra vänner har, väntar, eller försöker få barn. Det är lika bra att haka på tåget så är vi flera i samma sits och pubkvällarna och de sena middagarna ute får bytas mot TP och grillad korv
Visst är det otroligt skrämmande men också vansinnigt spännande, klart att man inte kan veta vilken slags förälder man blir men jag har aldrig jobbat som bibliotekarie och trots det håller jag på och avslutar en 5årig uni utb för att bli just bibliotekarie.
Det är ju för att vi har ett sådant underbart liv som jag känner att vi är redo för att försöka få ett barn, så om gud vill, äggen lossnar och spermierna simmar så kanske vi också får bli föräldrar!