Inlägg från: Sussi08 |Visa alla inlägg
  • Sussi08

Hur skulle ni gå in med detta följe...

Hur skulle ni gå in om det var dessa personer som på något sätt skulle komma fram och vara med i vigselakten där framme...

1 brudgum
    1 brud
    1 bestman
    2 brudtärnor
    1 brudnäbb (dottern 3år)
    1 marskalk (son 6år)

Dottern ska bära en korg och strö blommor längs altargången och sonen ska bära ringkudden. Dock villhan också strö blommor :) så de måste gå tillsammans :)

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur skulle ni gå in med detta följe...
  • Sussi08

Oops tack för rättelsen. Jag har jätteproblem med vem som är vem :)

Dock var en tanke som hade velat var att jag skulle komma in när min m2b står där frammme...Men det kanske ser dumt ut...

• Sussi08

Det tycker jag låter trevligt.
    Dvs att marskalk och tärnorna står där framme. Sen kommer barnen och sist vi.
    Ok jag går nog in med min m2b då :) Fast det vore roligast om vi inte såg varandra förrän framme vid altaret.
    Det handlar inte om att jag ska visa upp mig som någon skrev, jag kan lika gärna stå där framme och vänta på honom :)
    Huvudsaken är att vi blir gifta!

• Sussi08
    BrideBecks skrev 2010-03-26 10:27:08 följande:
    Bra tråd! Har typ samma följe på vårt bröllop. Dock menar en bekant till oss mycket bestämt att tärnor och best man ska gå efter brudparet. (För att rätta till släpet etc, ett släp som jag inte har på min klänning) Jag vill ju att vi ska gå in sist av alla, och jag har varit på flera bröllop när brudparet gjort sista entrén. Finns det verkligen några regler kring detta? Man gör väl som det passar?
    Jag tycker också man borde få göra som man vill :)
    Med allting...
  • Sussi08
    Aleta skrev 2010-03-26 11:36:23 följande:
    Sussi, om ni inte vill ses innan så kan ni väl göra som man gjorde förr. Mannen skaffade brudbuketten och lämnade över den på trappan utanför kyrkan till bruden. Då fick man en liten stund för sig själva som jag tycker är mycket romantisk.
    Det tyckte jag lät som en jättebra och romantiskt idé :)
    Min dotter är också lite inne på det. Om hon inte kastar blommorna så kan inte vi komma in :)
  • Sussi08

Ang blommor är de inte riktiga så det torde inte vara några problem. Vi har också folk som snabbt sopar upp dem efter vigseln.

Vi får höra vad vår präst tycker och sen enas om ett lämpligt intåg!

Svar på tråden Hur skulle ni gå in med detta följe...