• 19juni

Skickat in till prv om nytt namn, vill veta om vi får det nu!!

Hej!
    Vi har oxå lagt in om ett nytt efternamn. Väntar på spänning om den sista hos Post o Inr.tidning ska gå igenom oxå. Kommer troligtvis denna månad så jag tittar hela tiden i brevlådan med spänning nu.
    Det är bara min blivande man som sökt i första hand. Jag o mina barn byter sen vid vigseln. Det blir lättast så för barnen att lära sig sitt nya efternamn under sommarlovet.
    JAg har fått ringa till vårt resebolag och höra om att ändra namnet på våra biljetter till resan vi ska göra i sep. Det kan vara rätt krångligt tydligen på hur nära resan ligger vid namnändring.

• 19juni

Förresten hur gör ni för att kunna se ert nya efternamn på Post och Inrikes tidning?

• 19juni

Tack MissKitten! Ja nu äntligen hittade jag vårt namn!!I morgon har det legat där 1 månad precis så snart får vi väl reda på att vi får det antar jag!!
    Funderar precis på hur jag ska skriva i hindersprövningen och anmälan om efternamn!! Det är ju bara min blivande som söker efternamnet först nu och sen tar barnen o jag det sen. Men nu när vi ska söka så måste han ju veta om han ska söka i det gamla efternamnet eller i det nya, som han inte fått ännu. Vi måste ju ha intygen färdiga tills vi ska träffa prästen om några veckor.

• 19juni

Har ni Björnisarna ringt till prv och frågat om namnet ni hittat oxå? Ibland är de namnen som finns som förslag upptagna. Bra att ringa o kolla först innan man skickar in ansökan.

• 19juni

Yes!!! Vi har fåttt vårt nya namn!!!! Efter att namnet varit hos Post- Inrikes i en månad så fick vi beskedet bara några dagar senare!!!

• 19juni

Vårt nya efternamn kommer nu att bli Fridenmyr. Det roliga var att redan dagen efter kom det ett brev till min blivande man i det nya namnet. Och sen hade posten skrivit ett frågeteckan över hi hi. Det var ett brev i från Transportstyrelsen om att göra nytt körkort!!
    Även på banken står det nytt namn nu. Och vi som skulle försöka ha det hemligt fram till bröllopet! Tji fick vi!!!

• 19juni

Grattis julibrud2011. Vad blev det för namn?

Svar på tråden Skickat in till prv om nytt namn, vill veta om vi får det nu!!