• marrieme

Skickat in till prv om nytt namn, vill veta om vi får det nu!!

Nu har vi skickat in till prv om vårt nya önske efternamn, riktigt spännande och se om vi får det!!
    *hoppas hoppas*

Hur lång tid brukar det ta tills man får besked?
    Bytas namnet direkt då eller man kan vänta till efter bröllopet??

• Svar på tråden Skickat in till prv om nytt namn, vill veta om vi får det nu!!
  • Björnisarna

vi ska skicka in nästa helg om nytt namn! har för mig att ja läste ngnstanns på deras hemsida att de kan ta ca 9veckor el ngt sånt???

• Björnisarna

Ja, fy! Å tänk om man inte får det man vill ha sen?!:O

• marrieme

Precis! Får man vänta lika länge igen då?

• Björnisarna

Jo, jag tror tyvärr det :( har ni tagit ngn av förslagen de har på sin sida?

• marrieme

Nix, ett helt nytt som bara dök upp och kändes helt rätt,
    så tyvärr har vi ingen anknytning till namnet utan det är mer tagit från luften,
    men känns så bra!
    Annars heter vi Olsson och Olofsson, svårt att göra något spännande av dem namnen.. =)

Hur har ni gjort?

• JeanetteoFredrik

Får man fråga vad ni får betala för att byta namn??
    Vi har också varit inne på det, men någon sa att det var så hiskeligt dyrt att göra det, så sen har vi inte tänkt mera på det...

• Björnisarna

Jag har ett finskt efternamn och M2B ett vanligt -sson efternamn så vi bestämde oss för att vi ville ha ngt nytt. Det vi vill ha hittade vi på deras förslagslista, så hoppas ingen hinner norpa det innan! Det känns också rätt och bra så vi håller både tummar å tår att vi får det!:)

• Björnisarna

Det kostar 1800:- att byta efternamn. Klart värt tycker vi!

• linvand

Min handläggningstid tog två veckor plus fem veckor för kungörelsen i post- och inrikestidningar. Så det behöver inte ta nio veckor.

Namnet byts på en gång så jag heter mitt nya namn nu i folkbokföringen. Gifter oss inte förrän i juni dock. Så jag kommer att heta mitt gamla namn så mycket som det går fram till bröllopet.

Min M2B byter namn vid bröllopet. Vi fick höra att det blev billigast så.

Svar på tråden Skickat in till prv om nytt namn, vill veta om vi får det nu!!