• marrieme

Skickat in till prv om nytt namn, vill veta om vi får det nu!!

Nu har vi skickat in till prv om vårt nya önske efternamn, riktigt spännande och se om vi får det!!
    *hoppas hoppas*

Hur lång tid brukar det ta tills man får besked?
    Bytas namnet direkt då eller man kan vänta till efter bröllopet??

• Svar på tråden Skickat in till prv om nytt namn, vill veta om vi får det nu!!
  • 19juni

Förresten hur gör ni för att kunna se ert nya efternamn på Post och Inrikes tidning?

• MissKitten
    19juni skrev 2010-04-12 22:06:08 följande:
    Förresten hur gör ni för att kunna se ert nya efternamn på Post och Inrikes tidning?
    Gå in på
    poit.bolagsverket.se/poit/PublikSokKungorelse.do&forward=main.sokkungorelse

Välj tidsperiod: Jag brukar ta senaste månaden.
    Gå till Ämnesområde: Välj övrigt
    Under Kungörelserubrik: Välj kungörelse av efternamn

Sök! Klart =)
  • Björnisarna

oooooooooh, så nervös!!!!:)

• Henrike

Nog för att jag har fnissat åt listan med förslag på PRV:s webbsida, men detta tar ju priset, det betyder ju att någon *vill* heta Silverpanda i efternamn...? Och Axmedsheiq...? Seriously...

• marrieme

Ja hade fyllt i ansökan fel så jag fick tillbaka den, hade glömt skriva under den..
    hur snurrig får man va!
    Men nu är det fixat och jag har fått bekräftelse på att det är igång =)

Så nu har jag gått å väntat i 2-3 veckor i onödan.. men nu är det igång iaf!
    Såå himla spännande!!!

Är så nyfiken på vad ni andra ska heta, men förstår att det är hemligt, kanske vill berätta sen när det är godkänt eller efter bröllopet?

• 19juni

Tack MissKitten! Ja nu äntligen hittade jag vårt namn!!I morgon har det legat där 1 månad precis så snart får vi väl reda på att vi får det antar jag!!
    Funderar precis på hur jag ska skriva i hindersprövningen och anmälan om efternamn!! Det är ju bara min blivande som söker efternamnet först nu och sen tar barnen o jag det sen. Men nu när vi ska söka så måste han ju veta om han ska söka i det gamla efternamnet eller i det nya, som han inte fått ännu. Vi måste ju ha intygen färdiga tills vi ska träffa prästen om några veckor.

• Björnisarna

ooh, vi väntar å väntar.. :) när vi får veta om vi får de så kan jag säga vad det blev :) kan iaf avslöja att det är ett av namnen de har som förslag på sin hemsida. känns otroligt att ingen tagit det så vi har inte så stora förhoppningar om att få det.. vi tycker själva det är så fint så :)

• 19juni

Har ni Björnisarna ringt till prv och frågat om namnet ni hittat oxå? Ibland är de namnen som finns som förslag upptagna. Bra att ringa o kolla först innan man skickar in ansökan.

• Björnisarna

19juni: ok, ojdå..de har vi inte gjort. vi har bara skickat in ansökningar och fått bekräftelse på att de fått dessa och ska påbörja ärendet.

• Puchiko

Går det söka på prv? Vi skulle vilja heta Engsson sen men när man söker på scb så finns det ingen som heter det, men nu när jag sökte på google så fanns det någon som hette det :S fan!! :(

Svar på tråden Skickat in till prv om nytt namn, vill veta om vi får det nu!!