Inlägg från: Väntar på något |Visa alla inlägg
  • Väntar på något

Någon som vill dela med sig av lite grundläggande principer om brudbuketter?

Jag ska boka en konsultation med en florist och skulle vilja ha lite kött på benen innan jag går dit så jag inte blir "lurad". Vilka faktorer avgör priset?

Vilken bukett-typ är dyrast? Droppformad? Vilka blommor är dyrast och billigast? Blir det billigare med utfyllnad eller varför har buketterna ofta murgröna eller långa gröna blad.

Någon som är insatt och vill dela med sig lite. Vad ska man tänka på?

• Svar på tråden Någon som vill dela med sig av lite grundläggande principer om brudbuketter?
  • Väntar på något

Näääääää....va typiskt!!!

Men tack ändå!!!

• Väntar på något

Jag kan verkligen inte bestämma mig vad jag vill ha. Jag är rätt liten så jag borde inte ha så stor bukett känns det som. Om jag ska ha en droppformad hängande får den inte vara alltför stor. Kanske bättre att ta en vanlig bukett? Hur stor är prisskillnaden ungefär?

• Väntar på något
    passionsblomman skrev 2010-03-28 18:22:25 följande:
    Okej, nytt försök:*Vad slutpriset på en bukett blir avörs egentligen inte av formen. En droppe, som har kostnad för själva handtaget och som regel tar längre tid rent tekniskt, kanske är mindre och nättare än någon annans runda. Men allmänt så är det lite mer arbete. Väljer man då också exklusiva blommor som enbart Orkidéer och Kallor tex, så kan priset för en droppe dra iväg.Men detsamma gäller ju en rund, bara det att man numera ofta binder den med stjälkarna kvar. -Det är dock inte den lösning man lär sig på utbildningarna, utan där sätter man även de blommorna i oasishandtag. Det ger ju bla vattenförsörjning hela dagen och är dessutom lättare viktmässigt än att behålla alla stjälkar. Att promt ha buketten med stjälkarna som handtag kan bli oerhört klumpigt.Nu hände det igen!!! *postar så länge och fortsätter*
    Tack för svaret!!!
  • Väntar på något

Ok, kallor och orchideér är dyrast? Jag tror att jag vill ha rosor men mer än så vet jag inte. Egentligen bara rosor och inget grönt tror jag. Fast det kanske blir lite tråkigt?

Tycker att det vanliga runda buketterna är väldigt vackra uppifrån men att de hängande gör sig lite finare på bild.

• Väntar på något

Tack för bra svar!

Har du någon uppfattning när det gäller formen när något visst alternativ är bäst? Om man helt och hållet bortser från priset, hur ska man tänka då. Är det så att de runda buketterna är lättare att spara och att många vill göra det? Eller kanske vill kasta buketten?

Själv vill jag varken spara eller kasta någon bukett utan vill ha den som en snygg dekoration som dessutom gör sig bra på bild. Vi har inget färgtema eftersom vi har en väldigt liten vigsel och fest. Däremot har vi lagt mycket krut på duktig fotograf och hoppas på riktigt snygga bilder.

• Väntar på något

Sorry, jag frågar utan att hinna se dina svar. Vi går visst om varandra lite.

Svar på tråden Någon som vill dela med sig av lite grundläggande principer om brudbuketter?