• aikidoaasa

Argh! Gäster som tar för givet...

*Suck!*
    Nu har det hänt det som jag inte ville skulle hända. En kollega till mig fick en inbjudan till bröllopet. Han tycker att detta tillfället är perfekt att visa upp sin tjej och sin då 5 månader gamla bebis... egentligen var det bara han som var bjuden inte hela familjen.

Vi kommer att ha andra barn på vigseln och festen så den utvägen kan jag inte ta.

De andra kollegrona som blivit bjudna har fattat att det gäller endast de namn som står uppskrivna, men inte han.

Jag är egentligen av den åsikten att man inte ska splittra par så som etiketten säger, men jag har aldrig träffat hans respektive och lokalen kan inte ta så många fler gäster. Gör jag ett undantag för honom så blir det orättvist för de andra som inte tar med sin respektive. (Och då har jag ändå träffat dem och tycker att de är trevliga och roliga.)

Jag ska försöka ta hjälp av en annan kollega som är nära den här killen som vill ta med sig familjen... men jag kommer nog ändå behöva säga något själv. Hur i *piip* ska jag göra det bara?! Han är treliv men han kan vara så korkad och trångsynt ibland så risken är stor att han kommer att missuppfatta alltihopa.

Det är visst så mycket enklare att ge andra tips och förslag när sådant här händer... men inte alls lika lätt när det gäller en själv.

Urk!

• Svar på tråden Argh! Gäster som tar för givet...
  • aikidoaasa

Som sagt så bär det emot att behöva rucka på etiketten på det här sättet.

Saken är den att den här kollegan bor i Uppsala (vi arbetar i stockholm) så att endast bjuda med henne till själva vigseln blir en lite för lång resväg för henne.

Jag uppmärksammade detta när han vid helt fel tillfälle sa: "Jag hoppas bara att *namnet på barnet* kommer att hålla sig tyst under er vigsel..." då det fanns en hel del andra kollegor som inte är bjudna satt runt omkring så ville jag inte börja prata om det då. Det är så som jag fick reda på att han vill ha med sig hela familjen.
    Kommer hon så kommer även deras 5 månader gamla bebis också...

Som jag även skrev på ett annat forum (fast på engelska) "Det här kan kännas småaktigt, men om de inte haft intresse av att träffa oss tidigare så har jag svårt att förstå varför det nu då är så väldigt viktigt att de kommer nu. Sedan save the date korten gick ut har de haft flera chanser att träffa åtminstonde mig men de har inte tagit den chansen."

Svar på tråden Argh! Gäster som tar för givet...