Inlägg från: fibobs |Visa alla inlägg
  • fibobs

Hur gör du?

Nu j****lar ska jag klara att gå ner mina sista kilon!!! Börjar med att "shake´a" en vecka och tränar stenhårt.
    Så idag blev det en smoothie i morse och 1 1/2 timmes powerwalk, med en slutspurt av springning på slutet.
    Men det var en lätt match med solen värmande i ansiktet och fåglarna som höll konsert hela vägen.

Hur gör du för att klara ditt mål?

• Svar på tråden Hur gör du?
  • fibobs

Ja det här med kolhydrater har jag kört (GI) en längre period. Mycket effektivt, då jag gick ned 18kg på 7 månader, men när det avstannar...vad gör man då?
    Kroppen kanske har vant sig?
    En annan diet kanske?
    Skitirreterande när vågen inte rör sig!

• fibobs

LCHF har jag aldrig prövat, kanske det kan va nåt!

• fibobs

Wow!!!!
    Vad roligt för dig!
    Ska prova det :o)

Sörön10 skrev 2010-04-12 12:16:10 följande:
    LCHF har iaf gett mig hopp! Har ätit gott och varit mätt ända sedan jag började 10/1 i år! Har inte tränat på gym eller liknande en endast gång och är 4 hekto från att ha gått ner tio kilo!
  • fibobs

jaaa, ut med dig i solen vettja ;o)

Sörön10 skrev 2010-04-12 13:24:38 följande:
    Vad synd att det inte funkade för dig! =( (ojoj vad jag sitter vid datorn hela tiden! haha)Jag trodde inte heller det skulle funka. Har alltid blivit lite dålig i kistan, så att säga, när jag ätit fet mat, men det är som bortblåst! Ja det kanske inte passar alla, men testa iaf och ge det en chans, ni som är nyfikna!
  • fibobs

Ni är ju så duktiga.
    Jag försöker träna 5 dagar i veckan på olika sätt.
    Imorse var det powerwlak, imorron blire gympa, onsdag springa, torsdag aerobic och söndag simning.
    Behöver man inte kolhydrater för att kunna träna så mycket???

• fibobs

WOW!!! DET var många kilon...hejja dej!

patrikoannika skrev 2010-04-12 18:43:48 följande:
    Mina absolut bästa tips (jag har gått ner 42 kilo) är:* vill du gå ner några kilon snabbt - kör två veckor med ENDAST Nutrilett/Modifast/Naturdiet/Cambridge eller vad det nu kan vara. * vill du gå ner mycket - ViktVäktarna!!
  • fibobs

-1 kg idag!!! tjohooo :o)
    Morron sol och morron jogg är på agendan.
    Älskar våren!

• fibobs

Superstarfia:
    Oh va bra, kul att man kan inspirera någon att kämpa på. Det är ju så lätt att tappa sugen (inte för godis dock ;o))
    Det var så skönt att få springa av sig lite. Nu ska jag ut i solen och fundera på mitt kärlekslöfte till min älskade!

• fibobs

Men det låter ju så enkelt när man staplar upp det så där....varför är det då så svårt att följa?? :oI
    Men denna vecka har jag varit duktig...ännu ett pass ikväll, tjohooo!

Sebastiána skrev 2010-04-14 07:54:40 följande:
    1) Skippa choklad, godis, kakor, chips, glass och läsk2) Hoppa över ris, pasta, potatis, vitt bröd3) Motionera4) Äta en balanserad kostTyvärr snubblar jag redan på första punkten. Min BM klarar det bättre, å andra sidan har han svårt att klara punkt 2. Jag har pratat med min BM om att vi kan försöka testa LCHF en vecka och det vill han. Får se hur det går.
Svar på tråden Hur gör du?