Inlägg från: MrsCoverdale |Visa alla inlägg
  • MrsCoverdale

Florist eller duktig på blommor, hjälp!

Vi har tvärt ändrat från vår till höstbröllop. Lite ledsen i hjärtat är jag men vi får inte ihop det praktiska annars.. :/ Jag ville så gärna ha riktiga vårblommor i buketten, har fastnat för vita tulpaner. Finns det överhuvudtaget i början av september? Hur fasligt dyrt kan det bli att välja en icke-säsongsblomma. Usch, jag vill inte kompromissa mer, skitliv som ställer sig i vägen för mitt mycket välplanerade och efterlängtade (vår-)drömbröllop :(

• Svar på tråden Florist eller duktig på blommor, hjälp!
  • MrsCoverdale

Helst av allt hade jag faktiskt velat ha en bukett med endast liljekonvaljer (typ prinsessan Lilians) men jag trodde det skulle bli jättedyrt och definitiv inte finnas på hösten (?) så istället kom jag på tulpaner...eller liljor, inte callor utan.. ja du vet säkert :) Jag vet inte vad de heter.. tigerliljor fast vita..haha!
    Så himla bra ni är som är här och står ut med oss okunniga i forumet förresten! :) Det ska ni (kunniga) ha all cred för!

• MrsCoverdale

Oh 2000! Det är ju vad jag budgeterat!! Trodde det skulle kosta det dubbla! Fråga inte var jag fick den summan ifrån dock, kanske hittade på den :)

Tack för all information!

Svar på tråden Florist eller duktig på blommor, hjälp!