Inlägg från: idajohanna82 |Visa alla inlägg
  • idajohanna82

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Hej! Jag ska sminka mig själv och vill ha tips på smink som håller för en hel del gråt Kram på er alla!

• idajohanna82
    Godis skrev 2010-04-15 16:46:11 följande:
    En oljebaseradfoundation håller för mycket, glöm inte puder bara. Och sedan vattenfast mascara. Ska du lägga eyeliner vid tårkanalen så ska den vara oljebaserad den med.
    Tack!! Vet du om make up stores foundation är oljebaserad? och hur vet man att eyelinern är oljebaserad?
  • idajohanna82
    Godis skrev 2010-04-15 17:07:15 följande:
    Jag vet att MUS ska ha eyeliner som är oljebaserad dock är jag inte säker på om dom har foundation. Det bästa är att fråga i butik.Har du foundation hemma så är det bara att testa sig fram. Sätt en klick på handen, applicera in och se sedan hur den reagerar med vatten.
    Aha! ska jag göra! Har du något tips på vattenfast mascara? Jag gillar lancome hypnose eller lash stilleto annars... =)
  • idajohanna82
    Godis skrev 2010-04-15 17:23:18 följande:
    Jag applicerar alltid med en engångsborste så borstvis har jag inte så mycket att komma med. Det är så olika vad för resultat man vill ha men jag skulle nog slå till på en Loreal Telescopic (vattenfast). Den tycker jag fungerar bra på mina kunder och på mig själv. Visst sen finns det dyrare märken, men jag ger ett "billigare" alternativ. Finns så mycket roligare saker att lägga pengar på under ett bröllop :D. Svart om du vill ha lite mörkare fransar, brun om du kör på en natulig sminkning.
    Perfekt! Den ska jag prova! Tack för alla bra tips! Kram!
Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!