• Godis

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Är utbildad mua (makeupartist) och hårstylist. Finns här som bollplank till alla er som har frågor och är nyfikna på råd m.m.

Finns inga dumma frågor så det e bara till att sätta igång :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-15 17:08
    Har lagt in INSPIRATIONSBILDER i mitt album nu så det e bara att ta sig en kik...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 22:20
    Inspiration. Säger inte att man ska göra exakt men detta är bra vägledning. Antishine ska tex endast användas på ställen där man blir lätt glansig. Eyeliner får man själv bestämma men jag ycker att om man lägger det på underfransarna så stänger det gärna ögat.

Del 1:

Del 2:

• Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!
  • 19juni

Hej!
    VAd bra att du finns hi hi!!
    Jag har kort hår och har funderat på att ha ett diadem med pärlor på.Sedan var jag inne lite snabbt på en salong o hörde mig för vad man kan hitta på och då nämnde en att man kan sätta pärlor i mitt hår bak istället för att spreta till det som jag brukar.
    Några tips på detta eller ngn annan bra uppsättning/brudfrisyr till kort hår?

• miaik

Jag har en fråga om makeup. Vi gifter oss i Thailand på en strand, så jag gissar att det kommer att vara varmt. Vad ska jag tänka på då? Är det nån särskilt som är bra i värme men som är täckande?

• Semaj

Jag har en smink-fråga
    Jag brukar inte använda foundation och puder men vill vara extra fin på bröllopet. De gånger jag har använt foundation har jag blivit väldigt blank och fet i hyn och den har kladdat av sig på allt och alla. Har du någon bra lösning eller tips som gör att jag får ett matt underlag som inte kladdar av sig och inte blänker?

19juni: jag är inget proffs som TS men jag tycker det låter jättefint med ett diadem med kanske lite bling-bling på.

• Godis
    19juni skrev 2010-04-13 19:30:04 följande:
    Hej!VAd bra att du finns hi hi!!Jag har kort hår och har funderat på att ha ett diadem med pärlor på.Sedan var jag inne lite snabbt på en salong o hörde mig för vad man kan hitta på och då nämnde en att man kan sätta pärlor i mitt hår bak istället för att spreta till det som jag brukar.Några tips på detta eller ngn annan bra uppsättning/brudfrisyr till kort hår?
    Hur pass kort hår har du? Gissr på relativt kort hår, imed att du kan spreta det :D
    E du ute efter en tuffare frisyr lr vill du vara mer flickig?
  • 19juni

Tack Semaj! Ja jag tror att det blir lite mer finfrisyr av kort hår med lite bling-bling ;)

• Godis
    miaik skrev 2010-04-13 19:33:56 följande:
    Jag har en fråga om makeup. Vi gifter oss i Thailand på en strand, så jag gissar att det kommer att vara varmt. Vad ska jag tänka på då? Är det nån särskilt som är bra i värme men som är täckande?
    När under dagen ska du gifta dig?
    Ska du gifta dig i strålande solsken så svettas man en hel del och du kan det vara svårt att få vanlig flytande foundation att fästa.
    Kvällstid skulle jag rekommendera mineralmakeup. Täcker olika beroende på hur många lager du lägger på. Dock så skulle jag lägga om makeupen till en matt flytande foundation i samband med fotograferingen då mineralmake gärna får huden att se glansig ut.
    Vid flytande så är puder och blottingsheets ett A o O!!
  • 19juni

Mitt hår är just nu ca 7 cm nästan överallt. Har inte klippt mig på ett tag för att ev spara lite till bröllopet.
    Jag tror att jag vill ha lite mer romantiskt, flickigt till bröllopet.

• Godis
    Semaj skrev 2010-04-13 19:36:30 följande:
    Jag har en smink-fråga Jag brukar inte använda foundation och puder men vill vara extra fin på bröllopet. De gånger jag har använt foundation har jag blivit väldigt blank och fet i hyn och den har kladdat av sig på allt och alla. Har du någon bra lösning eller tips som gör att jag får ett matt underlag som inte kladdar av sig och inte blänker?19juni: jag är inget proffs som TS men jag tycker det låter jättefint med ett diadem med kanske lite bling-bling på.
    Har du använt puder för att stabilisera och fästa foundation?
    Många gör detta fel.
    Dett finns alltid en risk att smink "kladdar" av sig, framför allt om man har ljusare kläder då det syns mer.
    Men som sagt, puder e superviktigt och blir du lätt glansig så rekommenderar jag en matt foundation och blottingsheets. sheetsen är ett slags rispapper som man baddar på d partier där man gärna blir lite mer glansig, panna, näsa osv.
  • Godis
    19juni skrev 2010-04-13 19:50:30 följande:
    Mitt hår är just nu ca 7 cm nästan överallt. Har inte klippt mig på ett tag för att ev spara lite till bröllopet.Jag tror att jag vill ha lite mer romantiskt, flickigt till bröllopet.
    Lite inspirationsbilder:

www.wishspecialevents.com/blog/wp-content/uploads/2009/05/picture5.png

dressestutor.com/wp-content/uploads/2009/08/Bridal-Hair-Accessories.jpg

www.easyweddings.com.au/images/Articles/BridalHairStyleB.jpg

weddinghairstylegallery.com/d/1846-2/Blonde+short+bridal+hairstyle+with+small+cute+crystal+hair+clilp.jpg

Ropa till om du finner något du gillar så kan jag ge dig tips på hur du får till just den frisyren.
  • 19juni

Tack så jättemycket . Ska kolla om jag hittar nggt snyggt!

Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!