Pandy skrev 2013-03-26 20:13:00 följande:
Hej! Så bra med en hjälptråd om hår och make! Jag har fundering kring hår... Jag har sådär typiskt skandinaviskt hår, alltså inte så tjockt som jag hade önskat. Skulle därför vilja sätta i lite löshår på bröllopsdagen. Vill ha lite halvuppsatt frisyr med lockar. Gärna något längre hår än jag har. Hur skulle du säga att jag gör bäst? Vill helst fixa det själv (med hjälp av syrran). Jag har aldrig haft löshår innan så jag är total novis på området. Tackar på förhand!!
Skaffa ett set äkta löshår med clips, passar alldeles utmärkt när man bara vill "fylla ut" lite för en kväll, skadar inte det egna håret någonting alls, och man kan använda det igen vid festliga tillfällen. Syntethår är lite billigare men har ett konstigt blänk, helt enkelt för att det är plast!
Se bara till att ta med dig löshåret till din frisör så att denna kan justera färgen om det behövs, finns inget fulare än löshår i helt fel nyans...
Ska du göra frisyren själv så öva gärna några gånger innan så du vet vad som fungerar och vad som inte fungerar. Dumt att sitta med värsta förväntningarna och så blir det inte så som man har tänkt.
Viktigaste man ska tänka på när man fäster clip-hår är att man behöver tupera och spraya närmast hårbottnen för att clipsen ska fästa ordentligt. Och att man inte fäster dem för högt upp på huvudet så att clipsen syns, lämna lite hår att "kamma över" med :)