Inlägg från: Teresa L |Visa alla inlägg
  • Teresa L

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Jag har hört att man ska undvika smink med spf pga fotoblixtar kan göra så det ser ut som man inte har något smink eller göra en väldigt blek i ansiktet..

Är det något du vet något om....?

• Teresa L
    imoen,

Nu är inte jag den utbildade experten här, men jag kan en hel del ändå... :) Om jag vore dig så skulle jag satsa på en bra primer! Jag har oxå syndliga porer och en bra primer kan göra underverk!

Själv använder jag en foundation från maxfactor som innehåller primer och den är helt fantastisk tycker jag!

• Teresa L
    imoen skrev 2013-04-07 20:29:12 följande:
    Men vad bra ni är. Som jag fattade så var primer och foundation per definition två olika burkar. Jag provar Max faktor tipset här och annars får jag väl se mig om igen :) Theresa L: behöver man något puder, eller är den pudrig i sig själv? Jag gifter mig i slutet av juni, så det finns ju en 'chans' till varmt och svettigt väder. Tack för tipsen!
    Till vardags så tycker jag inte man behöver det. Det är ganska pudrig i sig själv tycker jag.  Denna är den första foundation jag haft som inte gjort mig blank i ansiktet! Ingen annan har lyckats med det. Sitter som berget tom om jag somnat med smink på.

Ett puder är ju alltid bra att fixera med, men är du inte van att ha det i ansiktet så kan du gott nöja dig med att pressa lite på puder på de punkter som blir blanka om man blir svettig, som pannan, runt näsan och hakan. :)

Ett tips är att gå till tex kicks och säg att du har problem att hitta rätt nyans och be om att få med dig ett litet prov. På så sätt kan du ju prova dig fram o se vilken som passar bäst för dig. :) 
Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!