Rajsi skrev 2010-04-25 22:24:25 följande:
Hej! Vilken kanontråd här på forumet!Har en fråga angående ansiktet och foundations etc. Primer, är det en produkt som man lägger i hela ansiktet eller bara på ögonlocken? I så fall, i vilken ordning lägger man denna? Vore kanon om du kunde berätta ordningen på de olika ansiktsprodukterna som man lägger.Sedan undrar jag hur det är med vattenfast smink, förutom mascaran. Om man fäller en tår är det ju ganska stor risk att man pajjar det fina sminket man har i ansiktet (puder, rouge etc) och hur kan man undvika detta? Finns det nån spray man kan spraya över allt?Tacksam för svar!
Tackar!
Primer är en produkt som lägger sig i smårynkor, porer mm. Så man får en slät palett att lägga färger på helt enkelt. Du använder en ansiktsprimer och en primer för ögonområdet.
Så här hanterar jag ett ansikte (ej mineral):
1. Rengör ansiktet ordentligt. Dvs rengöringsmedel/kräm avsluta med en toner som stänger porerna.
2. Kräm för ansiktet, gärna mjukgörande lr något annat för ansiktet beroende för typ av hud man har.
3. Primer, för ansikte och ögon.
4. Sedan lägger jag ögonmakeup, med risk för fallout från skuggor så lägger jag ansiktsmaken efteråt.
5. Man väljer själv ifall man vill ta foundation lr concealer först, beror lite på hurdana problem man har och vad för smink man har (lätt täckande/heltäckande)
6. Puder!!!! Ett måste för att fixera foundation.
7. Rouge.
Glöm inte att jobba ner sminket ner på halsen för att inte få en skarp linje vid käken. Glöm heller ej bort öronen om man har läät för att bli röd om dom.
Tror att Makeup Store ska ha en mist som fixerar makeup. Dock inget jag använder själv på mina kunder.
Hoppas jag inte glömt något nu. Har du fler frågor så e det bara att ställa dom