• Godis

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Är utbildad mua (makeupartist) och hårstylist. Finns här som bollplank till alla er som har frågor och är nyfikna på råd m.m.

Finns inga dumma frågor så det e bara till att sätta igång :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-15 17:08
    Har lagt in INSPIRATIONSBILDER i mitt album nu så det e bara att ta sig en kik...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 22:20
    Inspiration. Säger inte att man ska göra exakt men detta är bra vägledning. Antishine ska tex endast användas på ställen där man blir lätt glansig. Eyeliner får man själv bestämma men jag ycker att om man lägger det på underfransarna så stänger det gärna ögat.

Del 1:

Del 2:

• Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!
  • starfish

vet inte om jag skulle trivas i att ha allt "framhår" bakåtkammat. tror du det blir fult om man har lite snedlugg under floret?

kommer ta ur floret efter vigseln och vill inte se "tom" ut fram mot ansiktet då.

Godis skrev 2010-04-24 11:57:28 följande:
      Svårt att hitta några bilder på hur jag tänker mig. Men det e snyggt med e pinup-frisyr. För mig e det viktigt att håret inte är ivägen. Dvs så att det blir både lugg och flor i ansiktet, om man nu väljer att sätta den där. Länkar lite inspirationsbilder...donna-jason.com/Pics/kirsten-angle%20style%20...ny-image0.etsy.com/il_430xN.60924516.jpgtwolovebirds.files.wordpress.com/2009/06/bren...www.castlebridecouture.com/sitebuilder/images...Kika på dom o kom tillbaka till mig om du har några fler frågor.
  • mountainleaf

Snälla snälla, finns det en möjlighet för mig att ha slöja OCH mormors brudkrona fast jag har kort hår?
    Tror jag har kort i galleriet när jag har klänningen på mig.
    Jag har funderat på "vågig lugg" typ 20-30 tal men alla säger att det är så svårt att göra men samtidigt så ser jag flera brudar som har så..
    Är det möjligt att göra nått med mitt nordiska tunna, glansiga, strawberry-blond och fullständigt omöjliga hår?

Löshår, mja vet inte om det är jag riktigt, det skulle vara nått litet isåfall...

• Rajsi

Hej! Vilken kanontråd här på forumet!

Har en fråga angående ansiktet och foundations etc. Primer, är det en produkt som man lägger i hela ansiktet eller bara på ögonlocken? I så fall, i vilken ordning lägger man denna? Vore kanon om du kunde berätta ordningen på de olika ansiktsprodukterna som man lägger.

Sedan undrar jag hur det är med vattenfast smink, förutom mascaran. Om man fäller en tår är det ju ganska stor risk att man pajjar det fina sminket man har i ansiktet (puder, rouge etc) och hur kan man undvika detta? Finns det nån spray man kan spraya över allt?

Tacksam för svar!

• pinuppa78
    Godis skrev 2010-04-24 12:18:05 följande:
      Skitsnygg klänning!!!I en sådan klänning kan du gå både på uppsatt hår och halvt nersläppt. Det e lite vad du själv känner för.Länkar lite så får du se om du finner något passande. Skulle du inte hitta något där så har jag lite fler bilder i mitt galleri.www.aaa-fashion.com/wp-content/uploads/2009/1...womenshairstyles.me/wp-content/uploads/2009/0...www.hair-fashion.biz/wp-content/uploads/2008/...www.tribecasalon.com/images/Tampa-Bridal-Hair...www.bridalbuds.com/wp-content/uploads/jessica...
    tack så mycket för ditt svar..de  va från början meningen med lite halvuppsatt nedåthängande..kollar in ditt galleri me för lite inpiration...tack!!
  • pinuppa78
    Godis skrev 2010-04-24 12:18:05 följande:
      Skitsnygg klänning!!!I en sådan klänning kan du gå både på uppsatt hår och halvt nersläppt. Det e lite vad du själv känner för.Länkar lite så får du se om du finner något passande. Skulle du inte hitta något där så har jag lite fler bilder i mitt galleri.www.aaa-fashion.com/wp-content/uploads/2009/1...womenshairstyles.me/wp-content/uploads/2009/0...www.hair-fashion.biz/wp-content/uploads/2008/...www.tribecasalon.com/images/Tampa-Bridal-Hair...www.bridalbuds.com/wp-content/uploads/jessica...
    undrarde me lite på slöja,krona el bara maffiga örhängen till alltet om man har lite halvuppsatt...tack än en gång
  • snuttfia

Godis skrev 2010-04-24 12:03:47 följande:
      Personligen så tycker jag att Makeup Stores läppglans funkar bra och håller länge. Nu har jag ingen aning hur din hudton är och vad för makeup du ska ha på din stora dag. Men det vanligaste är att man kör på ett lätt rosa glans. Sen är det klart upp till var och en vad man känner sig bekväm i. Köp även en pensel att lägga på det med, då resultatet blir mycket snyggare än om man drar på med hela alltet...Införskaffa dig ett puder som är ofärgat och s.k blottingsheets. Sheetsen är ett slags papper som man baddar på ställena som man blir lätt glansig. Det suger upp fettet från hyn och man ser flawless ut efter åt. Känner du att du blir snabbt glansig så hade jag lagt puder efter använt sheetsen.Har du några fler frågor så finns jag här...

Tack för svaret, då vet jag lite mer :) Vart hittar man såna blottingsheets? Låter som en lysande produkt, såna ska man ju alltid ha i väskan!

• Loijsan

Hej hej!
    Hittade den här tråden nu å den verkar ju toppen!
    Jag gifter mig den 10:e juli och skulle då vilja ha mitt hår (långt) utsläppt det mesta av det och med lite lockar/volym och sen vill jag att det främre håret e uppsatt lite "slarvigt" (ej stramt) och med kanske nånting i håret men nu undrar jag om nån fattar typ hur jag menar och har någon bild?

Sen undrar jag hur du som makeupartist gör då du ger rådgivning angående bröllopssminkningen? Hur tänker du liksom? E dom flesta ganska neutralt sminkade? Undrar så hur jag ska göra och hur jag vill ha det. Jag bär ju oftast ganska mycke smink varje dag å undrar hur jag ska göra på min bröllopsdag?

Vore lite kul å höra dina tankar och ideer.

Louise

• WonderfulWord

Hej

jag undrar vad för produkter  jag behöver köpa inför egen sminkning när jag nu gifter mig. till saken hör att jag inte använder smink alls i dagsläget inte använder smink så jag har inget dirket hemma. så vilka produkter behöver jag köpa?

vilka märken borde hålla hela dagen, jag kommer ha ett vinterbröllop om det spelar någon roll.

är det något jag bör tänka på. min tärna kommer att lägga make upen på mig o hon e lite mer van vid smink än mig men...

tacksam för svar

katta

• Joseful

Tänkte fråga vilka produkter man ska köpa om man inte vill ha nått som tynger ner.

Har ganska tunt hår som i sig själv blir väldigt platt upptill och stylar jag så håller det ett liiiitet tag för att sen bara se ännu plattare och fetare ut.

• DaisyMom

Jag undrar om det finns någon bra sida på nätet med bilder på håruppsättningar som är enkla att göra själv?

Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!