Skimmra skrev 2010-04-20 13:29:30 följande:
Hejsan!Jag har en fråga angående hur man får sitt smink att sitta en hel dag och kväll vilket behövs på bröllopsdagen. Jag har blandad hy och blir lätt blank i t-zonen efter ett tag. Samtidigt kan jag också vara fnasig i just t-zonen (vet ej hur detta hänger ihop men så är det i alla fall) så därför vill jag inte använda uttorkande produkter. I dagsläget gör jag följande:*Jag peelar ansiktet med en micro-peeler från Dermalogica*Jag smörjer in ansiktet med en fuktighetskräm, även den från Dermalogica*Jag låter ansiktet "vila" i några minuter, säg 15 och sen lägger jag på en primer från Smashbox*Efter primern lägger jag i t-zonen en t-zonkräm från clinique*Sedan lägger jag mineralfoundation och fixerar med ett löst puder*Efter det lägger jag rouge i puderformatBör detta vara "nog" för att det skall sitta hela dagen? Vad skall jag ha med mig för att kunna "retucha" under dagen, finns det något smidigt sätt att hindra blankhet i t-zonen? (tycker att man ganska så lätt blir lite extra blank av mineral-foundationen)?Tacksam för svar
Vet precis hur du har det, d e samma för mig. Det är viktigt att du har en bra vårdande ansiktskräm till en början.
Men du verkar ha rätt bra pejl på läget när det kommer till ansiktsvård *applåderar*
Och jag håller med dig ang. mineralmakeup. Både irl och på bild ser man glansig ut. Det bästa tipset om du fortfarande vill hålla dig till mineralmaken är att köpa blottingsheets. Det är ett slags rispapper som man baddar på d glansiga ställena. I ditt fall t-zonen. Den kan man lägga på ett extra lager utav ett translucent puder i lösform. Det bästa sättet att lägga på puder är med en puderpuff. så det rekommenderar jag dig att införskaffa. Lycka till!!!