• Godis

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Är utbildad mua (makeupartist) och hårstylist. Finns här som bollplank till alla er som har frågor och är nyfikna på råd m.m.

Finns inga dumma frågor så det e bara till att sätta igång :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-15 17:08
    Har lagt in INSPIRATIONSBILDER i mitt album nu så det e bara att ta sig en kik...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 22:20
    Inspiration. Säger inte att man ska göra exakt men detta är bra vägledning. Antishine ska tex endast användas på ställen där man blir lätt glansig. Eyeliner får man själv bestämma men jag ycker att om man lägger det på underfransarna så stänger det gärna ögat.

Del 1:

Del 2:

• Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!
  • JBB

Hur ska jag få mer volym i mitt hår? Mitt hår är långt (ner till rumpan) och alltid platt på huvudet. Så säg mig har du några mirakeltips på hur jag ska få mer volym i håret?

• Godis
    JBB skrev 2010-04-13 20:32:52 följande:
    Hur ska jag få mer volym i mitt hår? Mitt hår är långt (ner till rumpan) och alltid platt på huvudet. Så säg mig har du några mirakeltips på hur jag ska få mer volym i håret?
    Något mirakel kan jag tyvärr inte ge dig dock skulle jag nog rekommendera ett minivåffeltång. Genom att använda det allra längst inne vid rötterna så kan du bygga upp volym. Tupering vid rötterna kan även fungera.
    Prova även med ett volymschampoo från frisören.
  • katten89
    JBB skrev 2010-04-13 20:32:52 följande:
    Använd torrschampoo vid hårrötterna, det ger en helt makalös volym! Åhléns har:)
  • Skuggan

Har du några tips på en snygg uppsättning man kan göra själv, till ett mindre bröllop. (Då menar jag helt själv, jag har ingen som hjälper mig heller).

Jag undrar också om det finns något man bara måste införskaffa i sminkväg. Jag har lätt för all måla ögonen och är bra på det men resten av ansiktet har jag aldrig lagt någon kraft på.

• Skuggan
    Skuggan skrev 2010-04-15 16:28:11 följande:
    Har du några tips på en snygg uppsättning man kan göra själv, till ett mindre bröllop. (Då menar jag helt själv, jag har ingen som hjälper mig heller).Jag undrar också om det finns något man bara måste införskaffa i sminkväg. Jag har lätt för all måla ögonen och är bra på det men resten av ansiktet har jag aldrig lagt någon kraft på.
    Å vad dum jag är. Jag bör ju tillägga att jag har aningen längre än axellångt hår.
  • idajohanna82

Hej! Jag ska sminka mig själv och vill ha tips på smink som håller för en hel del gråt Kram på er alla!

• Godis
    Skuggan skrev 2010-04-15 16:29:16 följande:
    Å vad dum jag är. Jag bör ju tillägga att jag har aningen längre än axellångt hår.
    Vad hade du tänkt dig i frisyrväg? Finns tusental, så lockigt, rakt, stilrent, lite rufs osv?
  • Godis
    idajohanna82 skrev 2010-04-15 16:33:25 följande:
    Hej! Jag ska sminka mig själv och vill ha tips på smink som håller för en hel del gråt Kram på er alla!
    En oljebaseradfoundation håller för mycket, glöm inte puder bara. Och sedan vattenfast mascara. Ska du lägga eyeliner vid tårkanalen så ska den vara oljebaserad den med.
  • Skuggan
    Godis skrev 2010-04-15 16:44:19 följande:
    Vad hade du tänkt dig i frisyrväg? Finns tusental, så lockigt, rakt, stilrent, lite rufs osv?
    Jag vill ha håret uppsatt. Sen har jag inte tänkt så mycket eftersom det i grund och botten måste vara möjligt att genomföra. Eller det är väl inet helt sant, ett tag var jag inne på svinrygg och jag har lurat på andra sätt att göra en uppsättning med håret lockat och fäst mitt på huvudet baktill. Men ja fastnar alltid i huruvida jag komemr fixa att få till det på egen hand.

Det är annars ett litet bröllop, jag har ingen brudkläning utan en vanlig lite festligare variant. Buketten kommer göras utifrån floristens egna tanke och smink, ja det blir också en enkel historia.
  • idajohanna82
    Godis skrev 2010-04-15 16:46:11 följande:
    En oljebaseradfoundation håller för mycket, glöm inte puder bara. Och sedan vattenfast mascara. Ska du lägga eyeliner vid tårkanalen så ska den vara oljebaserad den med.
    Tack!! Vet du om make up stores foundation är oljebaserad? och hur vet man att eyelinern är oljebaserad?
Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!