Hej hej,
Jag hoppas du har möjlighet att svara på ett par funderingar jag har kring makeup.... Jag kommer gifta mig i början av augusti och vill vara så fin som det går utan att känna mig allt för sminkad!
Har läst igenom hela den här tråden och tycker att jag snappat upp en del tips, men ville kolla vad du tror om följande...
Bakgrundsinfo:
Jag är ganska ljus i hyn och försöker att sola en del nu för att få lite färg. Jag har blå ögon och brunt hår och får en del fräknar på sommaren. Finnar och andra orenheter får jag sällan men kan bli lite glansig och porerna kan se lite stora ut.
Jag är egentligen ute efter en makeup som ser väldigt naturlig ut på huden, tänkte sen lite rouge och så lite kraftigare makeup på ögonen. Sen en lipstain eller liknande till det...
Så, mina frågor/funderingar.
1. Är primer något som du anser göra stor skillnad?
2. Vore Cliniques pore minimizer något att testa? Den ska visst ta bort blänk i t-zonen och minimera porerna.
3. Kan du rekommendera något specifikt när det gäller ögonprimer? Är det en nödvändig produkt?
4. Jag har testat Clarins tinted moisturizer men den ska visst ha ljusreflekterande pigment i sig och jag har läst mig till att det inte är så bra för när man ska ta foton. Jag gillar inte när huden ser sminkad ut, utan vill bara ha nåt som jämnar till och gör huden lite finare, så vad tror du om den? Alt. vet du något som funkar bättre? :)
5. Har du några bra tips gällande lipstain, och om det går att ha lite glans ovanpå det? Har för mig att det finns sånt som funkar för både läppar och kinder, är det nåt att ha?
Jag förstod det som att när det gäller ögonskugga är det bra att välja såna som är matta, mascara kunde man köra på ex. L'Oréal (eller MaxFactor?). Vet du något rouge som är speciellt bra om man vill köra på en naturlig look?
Nu ska jag sluta fråga, känns som en miljon frågor... Tack på förhand, jag är hur tacksam som helst att kunna få ställa mina frågor så här!