• Godis

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Är utbildad mua (makeupartist) och hårstylist. Finns här som bollplank till alla er som har frågor och är nyfikna på råd m.m.

Finns inga dumma frågor så det e bara till att sätta igång :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-15 17:08
    Har lagt in INSPIRATIONSBILDER i mitt album nu så det e bara att ta sig en kik...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 22:20
    Inspiration. Säger inte att man ska göra exakt men detta är bra vägledning. Antishine ska tex endast användas på ställen där man blir lätt glansig. Eyeliner får man själv bestämma men jag ycker att om man lägger det på underfransarna så stänger det gärna ögat.

Del 1:

Del 2:

• Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!
  • Godis

tovelainen skrev 2010-04-21 11:53:10 följande:
    Hej, vilken bra tråd! Jag har lite mellanblont hår i vanliga fall men har nästan jämt slingat i ljusare, och så vill jag ha även på bröllopet. Nu har jag liksom råkat slinga det lite "i otakt" alltså tidsmässigt. Jag slingade det för inte så länge sen och ska slinga det igen några dagar innan bröllopet (i mitten av juli), men däremellan kommer jag ha lite utväxt. Jag har hört om kamomillprodukter som ljusar upp håret och tänkte använda något sånt nu innan. Har du några andra tips. Fungerar några schampon för blonda hår att göra håret lite blondare, eller finns det något annat tips du kan ge?

Nu vet jag inte exakt vilken ton på håret dina slingor har så det är svårt att ge ett korrekt svar. Men går dina slingor åt det kalla hållet så kan du försöka med en toning närmast hårbotten. Men för att va på den säkra sidan så hade jag hållt mig borta från att mixtra med håret för mycket själv. Visst kan du testa med schampoo för blont hår men dessa schampoo påverkar resten utav ditt hår med.
    Å andra sidan så har aldrig lite utväxt dödat någon....:D
    Men jag förstår att det inte e så skoj.
    Dock hade jag låtit håret vara så att det inte blir knas när du ska till frisören precis innan bröllopet.
    Känner du dig osäker och ändå vill göra något med ditt hår där emellan så vänd dig till din frisör.
    Lycka till!!

• Vi 3

Hej!

Vi gifter oss i början av juli, och jag klurar på frisyr.. jag skulle vilja ha "hollywoodlockar", om du förstår vad jag menar...? Annars tänk Jessica Simpson. Men mitt hår är vanligt typiskt svenskt, dva tunt, flygit och allmänt tråkigt. Längden är till axlarna ungefär. Har tänkt att införskaffa löshår. Tror du att det skulle funka? Ska leta ngn bild om det hjälper?

Kanon att du finns att svara på frågor!

• Godis

Vi 3 skrev 2010-04-21 13:56:37 följande:
    Hej!Vi gifter oss i början av juli, och jag klurar på frisyr.. jag skulle vilja ha "hollywoodlockar", om du förstår vad jag menar...? Annars tänk Jessica Simpson. Men mitt hår är vanligt typiskt svenskt, dva tunt, flygit och allmänt tråkigt. Längden är till axlarna ungefär. Har tänkt att införskaffa löshår. Tror du att det skulle funka? Ska leta ngn bild om det hjälper?Kanon att du finns att svara på frågor!

Det handlar om produkter!
    Även på ett typiskt nordiskt hår så går det att få till hollywoodlockar. Hjälper man till med löshår så går det ännu bättre.
    Du behöver: Löshår (äkta), volymprodukt, värmeskydd, locktång lr värmespolar, läggningsprodukt, mjukspray, hårdspray, en pinnkam och en borste.

Hoppas det är en hjälp på vägen.
    Lycka till!!

• Godis

Vi 3 skrev 2010-04-21 13:56:37 följande:
    Hej!Vi gifter oss i början av juli, och jag klurar på frisyr.. jag skulle vilja ha "hollywoodlockar", om du förstår vad jag menar...? Annars tänk Jessica Simpson. Men mitt hår är vanligt typiskt svenskt, dva tunt, flygit och allmänt tråkigt. Längden är till axlarna ungefär. Har tänkt att införskaffa löshår. Tror du att det skulle funka? Ska leta ngn bild om det hjälper?Kanon att du finns att svara på frågor!

Hmm, kom o tänka på en grej...

Hade tänkt dig ha långt lr till axlarna???

• Idli

Hej! Jag ska ha den brudklänningen som finns i mitt galleri och undrar lite på vilken typ utav håruppsättning man skulle kunna ha? Det finns en bild på en uppsättning som jag funderar lite på men det är ju så svårt att se det framför sig. Har brunt hår med längd lite över axlarna. Har funderat på att fixa löshår. Vad tror du skulle passa till denna klänning?

• Vi 3

Godis skrev 2010-04-21 14:09:33 följande:
      Hmm, kom o tänka på en grej...Hade tänkt dig ha långt lr till axlarna???

Försöker spara så gott det går för nu är det nästan för kort för den frisyren känns det som..

• stavfellet

Jag undrar om du vet om det är ett måste med slöja om man ska kunna fästa en krona? Min ösnkan är att vara utan slöja men min morfar har gjort en brudkrona som jag hemskt gräna vill bära nämligen.

• Godis

Vi 3 skrev 2010-04-21 15:19:25 följande:
      Försöker spara så gott det går för nu är det nästan för kort för den frisyren känns det som..

Sparar du och sedan sätter i löshår så kan du få ett snyggt längre frisyr med lockar.

• Godis

Idli skrev 2010-04-21 14:56:49 följande:
    Hej! Jag ska ha den brudklänningen som finns i mitt galleri och undrar lite på vilken typ utav håruppsättning man skulle kunna ha? Det finns en bild på en uppsättning som jag funderar lite på men det är ju så svårt att se det framför sig. Har brunt hår med längd lite över axlarna. Har funderat på att fixa löshår. Vad tror du skulle passa till denna klänning?

Jag skulle personligen välja en striktare frisyr med tanke på hur klänningen ser ut upp till. Risk för att det blir för mycket annars.
    Kolla länken här under och kom tillbaka om du har några frågor.

http://blog.weddingpaperdivas.com/wp-content/uploads/2009/02/hair-accessories.jpg

• Godis

stavfellet skrev 2010-04-21 20:15:05 följande:
    Jag undrar om du vet om det är ett måste med slöja om man ska kunna fästa en krona? Min ösnkan är att vara utan slöja men min morfar har gjort en brudkrona som jag hemskt gräna vill bära nämligen.

Nädå, absolut inte ett måste. Bra hårnålar i rätt ton till ditt hår duger alldeles utmärkt.

Lycka till!!

Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!