• Godis

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Är utbildad mua (makeupartist) och hårstylist. Finns här som bollplank till alla er som har frågor och är nyfikna på råd m.m.

Finns inga dumma frågor så det e bara till att sätta igång :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-15 17:08
    Har lagt in INSPIRATIONSBILDER i mitt album nu så det e bara att ta sig en kik...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 22:20
    Inspiration. Säger inte att man ska göra exakt men detta är bra vägledning. Antishine ska tex endast användas på ställen där man blir lätt glansig. Eyeliner får man själv bestämma men jag ycker att om man lägger det på underfransarna så stänger det gärna ögat.

Del 1:

Del 2:

• Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!
  • Godis
    Jezzoz skrev 2010-04-15 20:33:19 följande:
    Hej! här kommer en fråga....Vad är det för trender som gäller just nu i frisyr väg?Min frisör har börjat fråga hur jag vill ha mitt hår och jag har ingen aning!!:)
    Gäller det uppsättning lr klipp?
  • Skuggan

Tackar. Får prova mig fram. Läggningsvätska? Vad gör man med en sån?

Jag använder balsammetoden i vanliga fall och kör med andra ord utan silikconer odyl. Vad är det i en läggningsvätska?

• Godis
    Skuggan skrev 2010-04-15 21:27:17 följande:
    Tackar. Får prova mig fram. Läggningsvätska? Vad gör man med en sån? Jag använder balsammetoden i vanliga fall och kör med andra ord utan silikconer odyl. Vad är det i en läggningsvätska?
    Detta använder man i håret för att ge stadga åt lockarna. Du kan även använda mousse.
  • Sörön10

Ge mig tips på billigt och prisvärt löshår att ha till en uppsättning! Ska enbart användas till bröllopet för jag kommer inte hinna spara ut! Clips är väl den metod jag tänker mig!

• Skuggan
    Godis skrev 2010-04-15 22:47:25 följande:
    Detta använder man i håret för att ge stadga åt lockarna. Du kan även använda mousse.
    Tack igen!

Nu kommer jag framstå som någon typ av idiot men vad gör jag med det? Är tanken att jag lockar med tång och sätter mousse sen eller lägger jag på spolar och lägger mousset/läggnignsvätskan innan jag rullar upp?

(Du anar varför jag behöver en enkel frisyr va*ler*)
  • Godis
    Sörön10 skrev 2010-04-15 22:50:30 följande:
    Ge mig tips på billigt och prisvärt löshår att ha till en uppsättning! Ska enbart användas till bröllopet för jag kommer inte hinna spara ut! Clips är väl den metod jag tänker mig!
    Om du har tålamod så går det alltid att hitta på tradera. Men köp alltid äkta hår då plasthår är känsligt mot värme och går ej att tona.
    På andra sajter spinger ett pack clip-on iväg till runt 1000 lappen. Dock finns det undantag som sidan: no14.dinstudio.se/ Dom säljer även på tradera och jag kan rek. deras hår. Har det själv.
  • Godis
    Skuggan skrev 2010-04-16 06:53:04 följande:
    Tack igen!Nu kommer jag framstå som någon typ av idiot men vad gör jag med det? Är tanken att jag lockar med tång och sätter mousse sen eller lägger jag på spolar och lägger mousset/läggnignsvätskan innan jag rullar upp?(Du anar varför jag behöver en enkel frisyr va*ler*)
    Du framstår absolut inte som en idiot. Tänk som jag gör: "Bättre att ställa en fråga och känna sig dum i 5 minuter än att inte ställa den alls o känna sig dum resten av livet" :D
    Lägg mousse i torrt hår, krama in det. Sedan rullar du håret i riktning som din frisyr ska vara. Dvs om du ska ha det bakåt så rullar du håret från bakhuvudet framåt. Lägger du spolarna långt framme vid ansiktet så får du mycket volym där tex.
    Ska försöka hitta några bilder så du förstår min såkallade "förklaring" :D
  • pettan

Hej! Jag ska sminka mig själv opå bröllopsdagen! Vad är et absolut viktigaste o tänka på?
    Har tänkt köpa i.d. produkter till bas och har hittat en vattenfast mascara som jag gillar, ska oxå köpa lite skuggor hos Mary kay med ev. ögonprimer!
    Vill ju gärna att det ska sitta så bra som möjligt utan att se påklistrat ut! Har tänkt mig en vacker men naturlig make-up!

• DaisyMom

Vilken bra tråd!
    Jag ska göra håret själv och har köpt en obh nordica artist wave maker och testade den nu i helgen. Det blir jättefina lockar av den och jag kommer göra min frisyr med denna på The Big Day. Det jag undrar är vad för produkter du rekomenderar att man har i håret innan med lockar det? Mousse eller nån värmecreme? Eller båda? Så att lockarna håller hela dagen... Mitt hår blir lätt torrt och frissigt längst ut och fett inne vid rötterna...

• Godis
    pettan skrev 2010-04-16 14:51:03 följande:
    Hej! Jag ska sminka mig själv opå bröllopsdagen! Vad är et absolut viktigaste o tänka på? Har tänkt köpa i.d. produkter till bas och har hittat en vattenfast mascara som jag gillar, ska oxå köpa lite skuggor hos Mary kay med ev. ögonprimer! Vill ju gärna att det ska sitta så bra som möjligt utan att se påklistrat ut! Har tänkt mig en vacker men naturlig make-up!
    Det absolut viktigaste är en bas som inte ser glansig ut på bilder. Tyvärr måste jag informera dig att min erfarenhet av mineralsmink är att det lätt gör att ansiktet blir glansigt. Dock kan jag inte svära på att alla mineralmärken gör det.
    När man fotograferas så fångar blixten upp allt ljus i ansiktet därför är det viktigt att man inte använder ljusreflekterande smink vid en fotografering. Matta produkter, även ögonskuggor är A o O.
    Har du efterföljande frågor så finns jag här för respons.
Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!