• Godis

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Är utbildad mua (makeupartist) och hårstylist. Finns här som bollplank till alla er som har frågor och är nyfikna på råd m.m.

Finns inga dumma frågor så det e bara till att sätta igång :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-15 17:08
    Har lagt in INSPIRATIONSBILDER i mitt album nu så det e bara att ta sig en kik...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 22:20
    Inspiration. Säger inte att man ska göra exakt men detta är bra vägledning. Antishine ska tex endast användas på ställen där man blir lätt glansig. Eyeliner får man själv bestämma men jag ycker att om man lägger det på underfransarna så stänger det gärna ögat.

Del 1:

Del 2:

• Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!
  • MsNL

Okej, jisses. Texten ser så mycket mindre ut i rutan som man skriver den i. Sorry att det blev så långt!!

• Eva72

Nu e jag tillbaka igen med en fråga. Har läst igenom hela tråden, man snappar upp en hel del då vi alla har livärdiga frågor. Men jag har lite problem med mina ögonlock som döljer ögon globen (hoppas du förstår vad jag menar) Så lite tråkig att sminka med fina ögonskuggor. Jag behöver dock en superbra ögon primer. Jag har redan köpt två som inte fungerar bra alls. En från MAC och en från MUS. Nu har jag fått ett tipps på Urban Decay Primer potion, har du någon erfarenhet av den, har ingen lust att gå igenom hela utbudet.
    När man lagt primer på ögonen ska man ha foundation, consealer el puder över då ???
    Consealer är inte det för att täcka mörka ringar el finnar och likn. Ska man ha det som någon slags primer? Uppfattade det så någon gång under trådens gång i alla fall.

Tack för att du finns här för oss och tar dig tid, super snällt!

• Rufsas
    Eva72 skrev 2010-07-08 15:29:23 följande:
    Nu e jag tillbaka igen med en fråga. Har läst igenom hela tråden, man snappar upp en hel del då vi alla har livärdiga frågor. Men jag har lite problem med mina ögonlock som döljer ögon globen (hoppas du förstår vad jag menar) Så lite tråkig att sminka med fina ögonskuggor. Jag behöver dock en superbra ögon primer. Jag har redan köpt två som inte fungerar bra alls. En från MAC och en från MUS. Nu har jag fått ett tipps på Urban Decay Primer potion, har du någon erfarenhet av den, har ingen lust att gå igenom hela utbudet. När man lagt primer på ögonen ska man ha foundation, consealer el puder över då ???Consealer är inte det för att täcka mörka ringar el finnar och likn. Ska man ha det som någon slags primer? Uppfattade det så någon gång under trådens gång i alla fall.Tack för att du finns här för oss och tar dig tid, super snällt!
    Åh, detta vill jag också ha svar på!
  • Sebastiána
    Godis skrev 2010-06-03 17:54:38 följande:
      Använder du produkter utav hög kvalitet så ska ingen större förbättring behövas göras. Dock skulle jag inskaffa mig bas-produkter, foundation, concealer, puder. Även blottingsheets som är ett papper man baddar på ställen där man blivit glansig.
    Vill bara säga att toapapper/hushållspapper funkar precis lika bra som blottingpapers... MYCKET billigare (inte lika glamoröst förstås)!
  • Astro

Jag har inte läst hela tråden, så min fråga kanske redan är besvarad, men ändå.

Jag använder aldrig foundation eller annat täckande smink, jag använder bara mascara och mineralrouge till vardags, ibland lite ögonskugga och eyeliner till helgen.

Jag ska lägga min make-up själv på bröllopsdagen och skulle behöva nåt bra tips på någon concealer eller liknande jag kan använda mot ev mörka ringar eller uppdykande prickar, finnar etc. Tips??

Jag vill verkligen inte lägga en hel makeup med foundation, puder och hela kitet, jag är så obekväm i det. Men jag vill ha en nödlösning om jag skulle få en finne.

• Camilla837

Hej!

Jag skulle vilja ha en liten intensivare sminkning eftersom jag sminkar mig ganska mycket till vardags.
    Någon bild och tips på en sminkning lite utöver det vanliga men ändå inte för mycket? 

• MagnusFlicka

Hej!

Min fråga gäller håret =)

Jag har rätt långt hår som jag inte klippt på ett bra tag så det är torrt, frissigt och säkert kluvna toppar. Men jag hinner inte fara till någon frissa innan bröllopet.

Tips hur jag kan få håret lite bättre?

• Tokig

1) Jag ska ha knallröda läppar på min bröllopsdag. Har någon tips för ett riktigt bra läppstift (har egentligen fastnat för Face Matte Evita) men jag kan tänka mig att byta om det finns något som sitter riktigt bra. Eller om det finns någon produkt som jag kan använda för att försegla läppstiftet. (OBS! Lip finity tycker jag smakar kemiskt!)

Jag kommer sminkas av en proffesionell make-up artist, men det skadar ju aldrig att höra sig för ;)

2) Jag skulle även behöva tips på en riktigt bra vattenfast mascara.

• Viktoriastaren
    MagnusFlicka skrev 2012-08-22 12:19:51 följande:

Hej!

Min fråga gäller håret =)

Jag har rätt långt hår som jag inte klippt på ett bra tag så det är torrt, frissigt och säkert kluvna toppar. Men jag hinner inte fara till någon frissa innan bröllopet.

Tips hur jag kan få håret lite bättre?

Köp produkter från Silk Oil of Morocco.
    Det fixar ditt hår snabbt och man behöver inte gå till frisören lika ofta.
    De har en produkt som heter Argan Rephair Seals split ends. En grym produkt. Ha den i hårtopparna efter att ha tvättat håret. Fantastiskt! 
    Finns på salonger och www.fiorihairextensions.se

Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!