• Eva72

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Hej Jag provade i dag att locka håret med en tång och det var inte helt lätt. Har du tips på hur man börjar, uppe på huvudet och arbetar sig neråt eller? Jag har köpt en balsam spray som också skyddar mot värmen, och den tar jag väl i just innan man lockar varje slinga va? Innan det lägger jag i läggningsvätska eller? och efter locken en mjuk spray? och sist en hård spray? Heregud vad massa produkter :) Blir kanske billigare att gå till frisören trots allt? Vad kostar en "enkel" hår uppsättning ca? Tänkt mig korkskruvs lockigt och sedan sätta upp lite uppe på huvudet. Många frågor nu, glad för att du finns och vad snäll du är som hjälper oss okunniga. Var finns du i landet?

• Eva72

Nu e jag tillbaka igen med en fråga. Har läst igenom hela tråden, man snappar upp en hel del då vi alla har livärdiga frågor. Men jag har lite problem med mina ögonlock som döljer ögon globen (hoppas du förstår vad jag menar) Så lite tråkig att sminka med fina ögonskuggor. Jag behöver dock en superbra ögon primer. Jag har redan köpt två som inte fungerar bra alls. En från MAC och en från MUS. Nu har jag fått ett tipps på Urban Decay Primer potion, har du någon erfarenhet av den, har ingen lust att gå igenom hela utbudet.
    När man lagt primer på ögonen ska man ha foundation, consealer el puder över då ???
    Consealer är inte det för att täcka mörka ringar el finnar och likn. Ska man ha det som någon slags primer? Uppfattade det så någon gång under trådens gång i alla fall.

Tack för att du finns här för oss och tar dig tid, super snällt!

Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!