• Semaj

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Jag har en smink-fråga
    Jag brukar inte använda foundation och puder men vill vara extra fin på bröllopet. De gånger jag har använt foundation har jag blivit väldigt blank och fet i hyn och den har kladdat av sig på allt och alla. Har du någon bra lösning eller tips som gör att jag får ett matt underlag som inte kladdar av sig och inte blänker?

19juni: jag är inget proffs som TS men jag tycker det låter jättefint med ett diadem med kanske lite bling-bling på.

• Semaj

Jag skulle behöva hjälp med ansiktsvård, vet att det är OT men hoppas du kan svara ändå

Jag har tidigare använt Biotherm biopur-serien och varit supernöjd med den. Två graviditeter och småbarnstiden har gjort att aksiktvården kommit i lite skymundan. Men infor stundande bröllop är det dags att återgå till rutinerna . Nu är min fråga om jag kan använda biopur igen eller om jag ska satsa på aquasource. Enligt Biotherms hemsida rekomenderas den när man är 30+ och jag har bara något år kvar och känner att min hud har tagit jättemycket stryk de senaste två åren och känns som 30+. Jag försökte klura ut vad som är skillnaden på eras hemsida men den enda skillnaden jag ser är att biopuren är porförminskande. Stämmer detta? jag skulle gärna använda biopuren igen eftersom jag problem med stora synliga porer men funderar på om produkterna eg är för yngre hud... Trots mina krångaliga förklaringar hoppas jag att du fårstår mig fråga

• Semaj

Hante skrev 2010-04-21 11:12:02 följande:
    hej jag är superdålig på att sminka mig......och budgeten har minskat inför bröllopet... finns det något sätt att lära sig tex att sminka mascara, eyeliner liknande...

Nu är jag inte proffs som TS men jag har snubblat över amatör sminkfilmer på youtube där de visar steg för steg hur man gör...

Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!