Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Jag har pratat med tjejen som ska göra mitt hår och make up och jag vill inte ha något läppstift utan bara läppglans. Det tyckte hon att jag skulle skaffa själv för att kunna lägga på under dagen vilket är helt ok. Men jag är apdålig på läppglans och läppstit och använder det sällan. Vad ska man ha för glans? Vilka märken är bra? Vill inte att läpparna ska kännas helt klistriga heller... Sen blir jag lätt glansig i ansiktet och då kan det ju vara bra att ha lite matt puder i väskan också, men samma där. Har inte köpt puder på 15 år och det har antagligen hänt grejor sen dess. Ska man köpa löst puder eller sånt på kaka och vilka märken är bra? En liten knuff i rätt riktning vore bra... Känner mig lite vilsen i sminkdjungeln

• snuttfia

Godis skrev 2010-04-24 12:03:47 följande:
      Personligen så tycker jag att Makeup Stores läppglans funkar bra och håller länge. Nu har jag ingen aning hur din hudton är och vad för makeup du ska ha på din stora dag. Men det vanligaste är att man kör på ett lätt rosa glans. Sen är det klart upp till var och en vad man känner sig bekväm i. Köp även en pensel att lägga på det med, då resultatet blir mycket snyggare än om man drar på med hela alltet...Införskaffa dig ett puder som är ofärgat och s.k blottingsheets. Sheetsen är ett slags papper som man baddar på ställena som man blir lätt glansig. Det suger upp fettet från hyn och man ser flawless ut efter åt. Känner du att du blir snabbt glansig så hade jag lagt puder efter använt sheetsen.Har du några fler frågor så finns jag här...

Tack för svaret, då vet jag lite mer :) Vart hittar man såna blottingsheets? Låter som en lysande produkt, såna ska man ju alltid ha i väskan!

Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!