Inlägg från: TalisQualis |Visa alla inlägg
  • TalisQualis

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Åh vilken bra tråd!

Jag gifter min utomlands i oktober och planerar att fixa både hår och smink själv. Men nu är det så att jag tycker sånt här är jätte svårt! Jag har kollat på många videos om hur man sätta upp håret och tror att jag kan fixa de med en del övning. Jag har tänk mig en halvupsättning med vågigt hår och både tiara och slöja. Det ska man väl klara av att göra själv?

Sminkning däremot känner jag mig väldigt lost i. Vad för smink behöver jag? Vad ska jag ha för färg på ögonskugga, vilken sort ska jag använda. Vilken färg på rouge ska jag ha? Läppstift? Vad ska jag tänka på i allmänhet? Jag är blondt/rödlätt men mycket ljus hy. På sommaren får jag fräknar (som försvinner på vintern) och har blå/grå ögon.

• TalisQualis

Tack för ditt svar! Jag har en till fråga =)

Jag sminkar mig ju varken ofta eller mycket. Det ända som går åt ät maskara :) Men det jag undrar är, jag har läst och hört att man ska vara noga med rengöring och återfuktning av ansikten innan man lägger maken, samt att man nån vecka innan bröllopet ska lägga ansiktmasker. Vad säger du om detta och vad rekkomenderar du för produkter? Jag va på en ansiktsbehandling för några månader sedan och fick veta att jag har lite torr men framförallt känslig hy.

Det här med bronzer, jag är väldigt blek och blir inte ens lite brun på sommaren, jag blir bara röd som en kräfta och sen återgår jag till att vara vit igen. Törs jag använda de? Vi ska förrästen gifta oss i New York i oktober :) så det är ingen större risk att jag blir bränd!

En annan sak, för ca 4 år sen så var jag på sminkkurs på make up store och fick en foundation och ett puder utprovat (som jag har kvar än idag... ja du ser, det går inte åt direkt). Men det jag undrar är om jag kan använda detta på bröllopet (ev köpa nytt men i samma ton) eller kan jag ha ändrat ton och behöver prova ut nytt?

Jag fick också med mig en rund liten burk med nått som skulle täcka olika färger i ansiktet (fråga mig inte vad det kallas) men vilken färg är till vad? 

Är mus-produkter bra?

Jag behöver en vattenfast maskara som ger mycket volum och Inte klumpar sig. Något tips?

Oj va långt det blev. Jag ska sluta skriva nu :)

Tack

Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!