• Ritak

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Jag har en fråga som jag försökt fråga alla om men känner att jag inte riktigt fått något vettigt svar.

Jag ska göra ögonfransförlänging till den stora dagen.Kan man använda vanlig mascara på dom ögonfransarna eller ska man ha någon speciall mascara, i så fall vilken?

Enda anledningen jag hört till att man inte ska ha mascara är att det är lättare att tappa fransarna när man tvättar bort mascaran? (vilket inte spelar så stor roll eftersom det är ju ändå efter själva bröllopet)

• Ritak
    Makeupmyday skrev 2013-02-01 07:43:42 följande:

Jag jobbar med fransförlängning och det är precis som du säger, fransarna kommer att lossna fortare om du sätter mascara på dem. Det är fettet i mascaran som löser upp limmet man använder för att fästa fransarna med.

Men vid fransförlängning ska du ju också kunna välja olika tjocklekar på fransarna, om man vill ha det naturligt eller mer intensivt.

Okej, men jag ska göra mina fransar ca 3 dagar innan mitt bröllop - kan jag då sätta mascara på själva bröllops dagen utan att det ska vara några problem? eller riskerar jag då att tappa alla? Finns det någon mascara utan fett? Glad
Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!