Inlägg från: Millan77 |Visa alla inlägg
  • Millan77

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Har bara läst TS. Så min undran kanske redan har kommit upp o e besvarad.

Men jag har ett jätteproblem med att mina ögon alltid rinner. Framförallt om det blåser lite lite ute. Jag har testat vattenfast eyeliner, men det går lisom inte längst ut i ögat. o sedan att få till en snygg linje med eyelinern under ögat när det rinner o man e där o pillar för att det inte ska smeta ut sig, det e jättesvårt.

Finns det något man kan göra ?

• Millan77
    Makeupmyday skrev 2013-02-02 22:21:25 följande:

Detta problem är svårt att komma runt. Rinner dina ögon även när du är osminkad? Annars kan det ju vara så att du är allergisk mot någon av produkterna du använder och att det är därför sminket rinner.

Vattenfast eyeliner borde ju ändå funka om man kan låta bli att vara där och pilla. Sen kan det hjälpa att ha bra produkter som grund, alltså primer under ögonskuggan och i ansiktet, det ökar även hållbarheten för sminket under dagen. Man ska ju ändå svettas, kramas och gråta under dagen så bra grund till sminket är viktigt!

Ögonen rinner alltid, alltså även då jag inte har smik. Det e därför jag oftast inte har det.

Det rinner bara på utsidan av ögat.

Jag kommer att bli sminkad på Jamaica när vi gifter oss o jag hoppas dom har något bra smink där eftersom det kanske kan bli varmt o fuktigt där.

Sedan har jag en anna "grej" med mina ögonfransar, jag har en tendens till att dra av dom, ser det lite som att nagelbitare biter på sina naglar.

Jag försöker hålla mig men ibland så råkar det bara bli att jag drar i dom när jag får något i ögat eller att det kliar mycket på fransarna. Finns det något man kan göra åt det? Mer än att sluta.

• Millan77

Annars kan du ju testa ögonfransserum som hjälper fransarna att växa. Dyrt dock, men det fungerar

Vart hittar jag sånt? Men hinner nog inte få någon efekt av det då bröllopet e om 15 dagar. Eller?

Ja det e en speciell känsla att dra av dom, men försöker ju att tänka på det då jag vet att dom kan försvinna om jag inte slutar.

Kan dom rinnande ögonen ha med att göra att jag har linser? Men som sagt, jag har vattefasta produkter själv men på den stora dagen blir jag sminkad på Jamaica.

Lösfransar har aldrig riktigt tilltalat mig, har vänner som gjort det men dom tappar dom ganska fort o jag känner att det kanske inte e värt det mer än kanske inte för en dag.

Tack för dina tips

Camilla

Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!