Makeupmyday skrev 2013-02-02 22:21:25 följande:
Detta problem är svårt att komma runt. Rinner dina ögon även när du är osminkad? Annars kan det ju vara så att du är allergisk mot någon av produkterna du använder och att det är därför sminket rinner.
Vattenfast eyeliner borde ju ändå funka om man kan låta bli att vara där och pilla. Sen kan det hjälpa att ha bra produkter som grund, alltså primer under ögonskuggan och i ansiktet, det ökar även hållbarheten för sminket under dagen. Man ska ju ändå svettas, kramas och gråta under dagen så bra grund till sminket är viktigt!
Ögonen rinner alltid, alltså även då jag inte har smik. Det e därför jag oftast inte har det.
Det rinner bara på utsidan av ögat.
Jag kommer att bli sminkad på Jamaica när vi gifter oss o jag hoppas dom har något bra smink där eftersom det kanske kan bli varmt o fuktigt där.
Sedan har jag en anna "grej" med mina ögonfransar, jag har en tendens till att dra av dom, ser det lite som att nagelbitare biter på sina naglar.
Jag försöker hålla mig men ibland så råkar det bara bli att jag drar i dom när jag får något i ögat eller att det kliar mycket på fransarna. Finns det något man kan göra åt det? Mer än att sluta.