Inlägg från: SoonToBeBride2013 |Visa alla inlägg
  • SoonToBeBride2013

Rådgivning för hår och smink finns här!!

Hej!

Jag undrar om någon har tips på en bra locktång? Eller motsvarande? Jag skulle vilja göra stora lockar i mitt hår, men har inte hittat någon bra/passande locktång ännu. Vad rekommenderar du/ni för märke? Bifogar en bild också så att ni kan se på ett ungefär vilka typ av lockar jag letar efter. Skulle locktång eller spolar fungera bättre?

Tack :)

• SoonToBeBride2013
    Makeupmyday skrev 2013-02-05 20:44:31 följande:

De bästa lockarna jag får i mitt hår så gör jag med plattång! Plattängerna kommer ofta upp i högre temeperaturer utan att du behöver "grilla" håret som man kanske annars gör med vanlig locktång när man ska rulla upp, hålla kvar en stund och sen släppa ut. Med plattången drar du ju bara igenom. Finns säkert filmer på Youtube om hur man gör!

Sen handlar det ju bara om att få in tekniken för att få lockarna att svänga sig åt det håll man vill :) Man får öva några gånger innan.

Tack för svar!! :) Jag såg en sådan video igår och det såg inte alltför krångligt ut:) Det ska jag testa! Räcker det att man sprayar håret efteråt så att det håller i sig hela dagen, eller ska man även ha i andra produkter? Läste något om mjukspray/mousse/värmeskydd tidigare.
Svar på tråden Rådgivning för hår och smink finns här!!