Millan77 skrev 2013-02-04 13:36:30 följande:
Ögonen rinner alltid, alltså även då jag inte har smik. Det e därför jag oftast inte har det.
Det rinner bara på utsidan av ögat.
Jag kommer att bli sminkad på Jamaica när vi gifter oss o jag hoppas dom har något bra smink där eftersom det kanske kan bli varmt o fuktigt där.
Sedan har jag en anna "grej" med mina ögonfransar, jag har en tendens till att dra av dom, ser det lite som att nagelbitare biter på sina naglar.
Jag försöker hålla mig men ibland så råkar det bara bli att jag drar i dom när jag får något i ögat eller att det kliar mycket på fransarna. Finns det något man kan göra åt det? Mer än att sluta.
Ja har du alltid rinniga ögon så finns det ju inte så mycket att göra, förutom att använda vattenfast produkter och försöka att inte gnida ut sminket. Jag brukar ha en servett och bara lägga emot försiktigt om jag vill torka bort en tår. Inte gnida eller smeta ut alltså. Och ha ett bra underlag så sitter sminket bättre än om man applicerar rakt på huden.
Med fransarna finns inte jättemycket att göra, har hört om fler som gillar känslan av att dra i ögonfransarna. Men tänk på att ögonfransar har hårsäckar, och kan precis som ögonbryn (om man plockar för ivrigt) sluta växa ut om man ständigt drar av dem. Mitt tips är att använda lösögonfransar vid sminkningen. Eller så kallade trebens-fransar.
Ögonfransförlängning blir sällan lyckat om man inte har en hyfsat jämn rad med fransar att fästa på, dessutom lockar det säkert bara till att dra i dem ännu mer.
Annars kan du ju testa ögonfransserum som hjälper fransarna att växa. Dyrt dock, men det fungerar :)