Rådgivning för hår och smink finns här!!
Där är det mycket upp till dig, vad du känner dig bekväm med. Men jag tycker att du ska gå antingen lr så det inte blir för mycket. Dvs först kommer smyckena sedan kommer du....
Där är det mycket upp till dig, vad du känner dig bekväm med. Men jag tycker att du ska gå antingen lr så det inte blir för mycket. Dvs först kommer smyckena sedan kommer du....
Bonvisage.se vet jag har. Dom har nyligen öppnat internetbutik för icke utbildade så gå in där och kika.
Lite länkar:
http://www.hairstylestalk.com/images/bridal_hairstyle1.jpg
http://www.bridal-updos.com/images/bridal-updos.jpg
http://ourdisneywedding.net/wp-content/gallery/princess-updo-hair-styles/bridal-hairstyles-2.jpg
Hur jag gör:
Ja du....har rätt lätt för att läsa av människor men framför allt så lyssnar jag på vad dom vill ha och sedan pratar man igenom saker. För det är inte alltid som deras tankar fungerar. Men jag kollar alltid på tjejernas färger, hud, ögon. Och sedan går man även igenom deras klädel och vilket ev. färgtema dom ska ha.
Vilken sminkning man vill ha är mycket upp till var och en. Jag har gjort min fair share of bröllop och varit med om det mesta. Dvs neutrala sminkningar, Orientaliska bröllop, asiatiska bröllop, hårdrocksbröllop, rockabillybröllop osv.
Det finns en hel del att välja mellan. Men man ska välja något som man känner sig hemma i. Dvs om du är van att ha mycket smink så e kanske en neutral make inget för dig. Ska du anlita en makeupartist så informera henne/honom om vad du vill ha och gillar. Va helt öppen för förslag med så ska det säkert gå bra.
Lycka till!!
Nu vet jag inte vilken slags hud du har men jag kan ge dig generella förslag.
Foundation i samma färg som ditt ansikte (testa alltid på käklinjen, aldrig handen)
Concealer om du väljer en foundation som inte täcker dina problemområden. Samma färg som din hud.
Puder som är antingen samma färg lr ofärgat.
Ögonskuggor (matta gör sig bäst på bild)
Rouge i en passande färg till dig
Mascara, vattenfast.
Lipgloss/läppstift i neutralfärg.
Märken finns det supermånga utav men jag skulle rek. dig att gå till en butik där du kan få personlig service och hjälp med färgval osv. Välj alltid kvalitetsprodukter för att få ett bra resultat. Köp även verktyg så du kan jobba in produkterna rätt.
Hoppas jag fått med allt. Har du fler frågor så finns jag här....
Tror det finns många som råkar ut för detta. Ska man använda volymprodukter så är det viktigt att man även fönar håret rätt.
Köp kvalitetsprodukter och vänd dig till en frisör så hjälper dom dig gärna.
Sök på youtube, typ updos. Där finns en hel del att gå igenom. Oftast tjejer som gör det själv så testa där....
Med lite träning så verkar du ha rätt bra pejl på håret.
Maken är lite varierande beroende på vad för hy du har osv. Införskaffa dig en foundation i din ton och puder. Likadant med ögonskugga, använd dig utav en färg som plockar fram din egen ögonfärg. Typ till dina blå kan en guldig skugga lr en bronsig vara fint. Även grönt är snyggt. Men sedan hänger det mycket på vad du trivs i själv. Ge dig inte på allt för skimmriga skuggor lr underlag då detta blir väldigt glansigt på bild. Men om du ska vara utomlands så hade jag satsat på en solkysst look. Naturlig ögonmake och bronzer. Isadora har matta ögonskuggor och en bronzer som är matt. Använd dock bronzern med måtta. Känner du att det kanke blir lite för mörkt för dig så satsa på en ljusare blush så det inte blir för kraftigt. Sedan hade jag kört på ett lipgloss, läppstift blir gärna för mycket om man är utom lands. Då föredrar jag ett gloss.
Tänk även på att använda rikligt med spf så att du inte är galet solbränd på bröllopet.
Det är dom tipsen jag kan ge dig just nu. Har du fler frågor så finns jag här...
Hej,
Nu använder jag själv inte Elizabeth Ardens produkter förutom Eight Hour Cream som är suverän. Men jag skulle personligen inte lägga den primern på läpparna då huden är olika på de olika områdena.
Hade du tänkte dig primer för att få läppstiftet att stanna lr att inte blöda?
Haha, ok, N.Y e lite skillnad. Trodde ni skulle på solsemester :D
Det är superviktigt att ta hand om sin hy oavsett om man ska gifta sig lr inte...
Dock bör du vända dig till en hudterapeut som är utbildad för just det området.
Får du ingen bränna alls så är det en fin gräns mellan att se sminkad och översminkad ut....
Imed att jag inte sett dig irl så skulle jag rek. dig att gå till en mua som kan se din hud och där du även kan ta upp att du har känslig hud för att få dom bästa produkterna för din hy.
Angående ditt "gamla" smink så har du lite bäst-före här:
3-6 månader: Mascara
6-8 månader: Fuktighetsbevarande kräm, puder, underlagskräm, concealer, rengöringsmedel, foundation.
12 månader: Ögonskugga, rouge, läppglans, läppstift, toningsmedel.
18 månader: Eyeliner och läpp-penna.
Använder man fingrarna i sina produkter så kan man räkna betydligt kortare tid då bakterier froas. Så fingarar e ett STORT ajabaja!!! Använd alltid en spatel som är väl rengjord mellan gångerna man använder den.
Nu vet jag inte vad det var för burk du fick med dig men jag kan tänka mig att det är en colorcorrector (färgkorrigerare). Har du använt den så bör du införskaffa dig en ny, även om du inte använt mycket utav den....
Är det olika färger i den lr är det beigiga toner i den?
Mus-produkter tycker jag är bra i många fall men som mua får man alltid favoriter men är samtidigt villig att prova nytt.... Så kör på det som känns bra för dig, dock ett litet varnande finger för budgetprodukter med tanke på din hy.
Loreál gör bra mascaror utan att dom behöver kosta en förmögenhet. Vill du däremot införskaffa dig en mer exklusiv så kika på Estee Lauder Sumptous bold volume waterproof mascara. Den är super!
Hoppas jag inte missat något nu :D
Haft galet mycket att göra men nu är jag tillbaka en kort stund iaf, ska försöka mig på att ge alla ett bra svar.....
Jag skulle nog köra på en s.k stain. Det är ett läppstift/gloss som sitter hela dagen. Finns hos en vanlig makeupbutik....typ H&M...
Smashbox har en superbra primer. Den rekommenderar jag starkt!
Du kan köpa ditt löshår strax innan bröllopet, är du osöker på vilken ton du har, kör på ett steg ljusare så kan din frisör tona in ditt löshår i samma som ditt eget. Du kan gå till frisören samma vecka som du gifter dig.
Vill du ha längre fransar så föreslår jag extensionsfransar, då risken för att man "tappar" lösfransa finns. Det finns en speciell mascara för extensionsfransar som inte utsätter dom för lika mycket slitage som "vanlig" mascara. Lycka till!!
Använder du produkter utav hög kvalitet så ska ingen större förbättring behövas göras. Dock skulle jag inskaffa mig bas-produkter, foundation, concealer, puder. Även blottingsheets som är ett papper man baddar på ställen där man blivit glansig.
Jobbar just nu som frilans mua/hårstylist men är i startgroparna för att starta upp något inne i Ystad. Så du får hålla ögonen öppna lr så e det bara att ropa till om du behöver lite pro hjälp.
Hej, kanske lite sent att svara men jag kommer lägga min mail-adress på min sida så det e bara att skriva om du fortfarande behöver hjälp.