• Soldemor

Tantvarning del 8

Cantaton skrev 2010-07-06 08:52:34 följande:
    Hej. Tittar bara in och säger att jag är hemma i Sverige. Dock inte vidare "levande". Fruktansvärt ont i halsen och hes, ont i öronen och det är lock för öronen - i ena örat hör jag "metalliskt" som om jag bara hör robotar... Hostar förskräckligt. Febern har iaf gått ner sedan igår kväll. Det blir väl så om man är den som tar hand om alla sjuklingar på ett läger. Dock verkar det ha drabbat mig värst. Bara det att jag inte alls slappnade av förrän jag stod på parkeringen igår kväll och kände hur illa och jobbigt jag mådde. Jag fick klaustrofobi inuti mig själv. Öppen mottagning hos doktorn om 40 minuter, ska ta och promenera dit... Även om det är virus kanske det finns NÅNTING som hjälper mot NÅNTING.

Nej men, stackars Canttant! Hoppas du får hjälp hos doktorn!

Är övriga tants på semester månntro? Här känns tomt! Hallå?

• Soldemor

Cantaton skrev 2010-07-06 10:34:34 följande:
    Nu har jag varit hos doktorn. Det var inte bara en förkylning, utan även öroninflammation. Så jag har fått antibiotika.

Bra! Då blir du fort frisk!

• Soldemor

Man brukar må bättre rätt fort, men å andra sidan känner du din kropp bäst. Kanske bättre att hitta en ersättare än att du skall känna press att bli frisk!

• Soldemor

dfk skrev 2010-07-07 14:22:14 följande:
    Halloj på er!Ska snart iväg till gymmet och svettas...i den här värmen...

Oh, träna för mig också, skall jobba ikväll!

• Soldemor

Blomman: du är duktig du, som städar i den här värmen! Min hjärna har nog härdsmälta, för den vill inte alls skriva predikan till söndag, den tjatar om att köpa glass! Märkligt!

• Soldemor

SandraMT skrev 2010-07-07 16:00:31 följande:
    Soldemor: Men glass är ju gott!

Jo visst, men jag har precis varit på en äldreboendeandakt, med hembakt efteråt. Och ikväll är det gudstjänst med våfflor efteråt. Känns som om jag får gotter ändå. Hjärnans glassrop stör bara min arbetsmoral, grr!

• Soldemor

Cantaton skrev 2010-07-07 16:06:56 följande:
    Nä, vem har lust att göra saker i värmen? Men jag ligger i sängen o lyssnar på podcastföreläsningar från distanskursen jag läser. Lyssnar dock bara med ett öra. Det andra har öroninflammationen i stort sett slagit ut...

Då är du lite nyttig iaf!

• Soldemor

SandraMT skrev 2010-07-07 16:09:53 följande:
    Haha... Där ser man då. Det går då ingen nöd på dig med andra ord. Men du kanske skulle behöva någe' kallt i magen ändå så din härdsmälta avtar. Vad vet jag...? :)

*går till köket och tar fram ett mintkex ur kylen*

• Soldemor

SandraMT skrev 2010-07-07 16:23:21 följande:
    Haha... Blev det bättre? :) Blev också sugen på mintkex nu. :o

Mm, gott! Nu får predikoarbetet ta paus t i morgon bitti, när det är svalare på mitt rum. Nu åker jag strax till kvällens svala, sköna kyrka!

Svar på tråden Tantvarning del 8