Tantvarning del 8
Vad har chefen sagt eller gjort nu? Kan du inte få lite lugn och ro där?
Vad har chefen sagt eller gjort nu? Kan du inte få lite lugn och ro där?
Tvärtom, här är jättevarmt! Hjärnan är såå seg! Skönt att vara ledig i morgon!
Jag skall njuta! Skall för övrigt tillbringa helgen i två svala kyrkor, så det känns rätt ok!
På söndag skall vi på loppis på Tassebo, katthemmet som Isolde kommer ifrån!
God morgon i värmen tants!
I lördags bokade vi resa till Kanarieöarna, vi åker 1/1. Men just nu känns det knappt som om det behövs, vi har haft ca 30-35 grader hela helgen. Jag har gjort ABSOLUT ingenting, förutom vigsel och gudstjänst. Jag vet, man skall inte gnälla med tanke på hur fasansfull vintern var, men det här är liksom bara för mycket! Katterna ligger som döda pälsar där det är som svalast. Jag vet inte hur många gånger jag bytt kläder i helgen. Öööhh!
Så, färdiggnällt!
Massor av kramar till Canttant!
Bruttan med make är ett såå trevligt sällskap! För att inte tala om lilla Grodis! Pussa henne från mig!
Min mamma sa alltid att det var bra med glass när man har ont i halsen!
Nu blir jag så där småröd i ansiktet och lite rörd, tack!
Ni är varmt och hjärtligt välkomna ner till våra tropiska breddgrader. Se om vi kan "hitt på nåt" då.
Siena tycker värmen är jobbig, så igår tog maken en fuktig, kall handduk och svepte in henne i, och då låg hon i hans famn och såg ut att tycka som att det var jätteskönt. I kväll är det Amarettos tur. Han är också ganska seg nu.
Solde kom hem igår efter nästan en och en halv veckas kollovistelse i Sandhammaren. Jag är jätteglad att ha min svarta madam hemma, men det verkar inte som om det är riktigt ömsesidigt.
Nu skall jag kämpa på i hettan och försöka få ihop ett budgetäskande till nästa års konfirmandverksamhet. Känns verkligen som det när något som hjärnan vill sysselsätta sig med idag! Nä!
Kraam, Sonja!
Vi åker till Gotland på en snabbrunda fre-sön. Makens gamla bästkompis sedan barndomen bor där. Han gifte sig i höstas och nu har de fest på någon herrgård söder om Visby. Var nio år sedan vi var där sist.
*Sliter håret över budgetäskandet*
Nu åker jag hem och packar färdigt, den stora ön i Östersjön väntar!