-
dfk skrev 2010-05-08 15:27:04 följande:Nu längtar jag så mycket efter lite ledigt!!!! Sommar, salta bad, vattenmelon, smarriga sommardrinkar, grillkvällar, rosa solnedgångar, sitta och spela schack under ljumna sommarkvällar på verandan när syrsorna spelar, umgås med mina barn och göra picnickorgar och vara ute vid havet hela dagen ända tills det mörknar.Mmmmmm, jag kan se mig själv med en paraplydrink på verandan, ungarna leker i vattenspridaren. Några kompisar på besök, vi kanske spelar något spel, inga måsten,...suck.
-
Heja, heja Blompojken! *viftar med flaggor*passionsblomman skrev 2010-05-08 16:30:33 följande:Åh herreguuuud dfk, vilken beskrivning...salta är väl inte baden här så värst, på östkusten alltså, annars hade det kunnat vara hemma hos mig.Nu har vi haft magsjuka klart jag och min son, han tisdag-onsdag och jag torsdag-fredag. Idag var det fotbollsmatch. 4+ och värsta snålblåsten med regn på tvären men...... Tjohoooooo, min son blev tvåmålsskytt den här matchen och de vann med ÅTTA-två!!!"Mamma, nu har jag visat att jag kan nå´t" sa han när vi gick hem. Just precis! För det är nämligen så, att är man själv två år yngre än alla andra och dessutom ny i laget, så får man lov att visa det-att man kan nå´t alltså, innan de litar på en så man får lite mer passningar och så.Så det var precis vad som behövdes. Nu har han avancerat i laget så han räknas lite mer och inte bara är minst.Nu badar han badkar och sen ska vi dricka varm choklad och seger-fika.
Skönt att ni har blivit friska igen och att ni fixade att vara ute i det här vädret! Jag kurar ihop mig under en filt och stannar där ett par veckor till tror jag.
-
Jag hade långkalsonger och dubbla fleecetröjor häromdagen, men efter en timme fick jag ge upp och gå in. Jag har fortfarande inte tinat! Brrrr!
Nu har du givit mig inspiration Blomman! Varm choklad! Rom! Vispgrädde!
-
Aaaaah!
Chokladen är svart som kaffe (liiite socker bara) rommen värmer och grädden skummar...
Tack Passionsblomman! -
Huga Passion, vilken film! Den är säkert jättebra, men man kommer säkert att vara så upprörd efteråt så det är inte sant.
Oj, vad du har hunnit med Sonja!
Ha det så trevligt Cantaton.
Själv har jag hållit danskurs på förmiddagen idag vilket var jättekul.
-
Gosse vad kul vi skulle ha!passionsblomman skrev 2010-05-08 20:16:55 följande:Åh, jag vill gå på danskurs hos dig!
-
Nästa gång får vi ta oss en svängom då!passionsblomman skrev 2010-05-08 20:37:24 följande:Har jag sagt att jag en gång i begynnelsen faktiskt gick några ggr på kurs i sthlm? Fast det var innan jag fattade att man kanske inte kan jobba natt "för att då hinner man så mycket på dagarna". Jag jobbade 22-07 och kursen var vid 11 på söndagar. Gissa om jag fattade noll så dags... Sedan flyttade vi ut på landet så då gick det inte alls längre.
-
Vad gott det lät Sonja! Mums!
Här har flickorna och jag åkt på en förkylning, så allt går väldigt långsamt. Maken är duktig och städar lite innan han far till Stockholm.
-
En kram till Heloise, bra att de håller koll. Jag håller tummarna för att värdena ska hålla sig inom rimliga gränser.
Nu har jag fått svar från ärkebiskopens sekreterare. Ärkebiskopen har gått ut med ett uttalande efter Annika Borgs artikel där han skriver att en vigsel inte står och faller med en brudöverlämning, eftersom det inte står något i Kyrkohandboken, men att den sänder ut signaler. Han avråder alltid eftersom vigselritualen är så tydlig ifråga om makarnas jämställdhet.
Han har tydligen gjort klart hur han ser på det och avrått från att Kronprinsessan ska ha det, de kan väl ändå inte göra det ändå?
(Kungen har inte svarat än. ) -
I'm yours - vad häftigt med hus! Oj, vad mycket man skulle vilja ha med.
Dansandet är orientalisk dans som jag har hållit på med i sisådär 17 år eller så.